Gå till innehåll
irwin_fletch

721-1199 liter Smakar på 800 liter salt

Recommended Posts

8 timmar sedan, runstenen sa:

Vad skönt ! Var det kamelräkor dom gjorde susen alltså ?

Nej jag avbeställde faktiskt räkorna och körde axilur istället. Maskarna höll på att ta över helt så fanns inget att fundera på tillslut.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
4 timmar sedan, Jois sa:

Supersnyggt kar!!!! I LOVE IT!

Du skriver att du har skenande nitrat(?). Har du fått ordning på det? Hur många fiskar har du? 

(Jag har ju det omvända "problemet", både nitrat och fosfat på 0).

/Johan

Jag var uppe i 12 som max,  nere på 5 nu och siktar egentligen på lägre. Fått ner det genom att dosera fosfat (pga av att jag i det närmaste nollat det) och försiktigt ökat kolkällan.

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
On 2019-02-04 at 14:22, irwin_fletch sa:

Nej jag avbeställde faktiskt räkorna och körde axilur istället. Maskarna höll på att ta över helt så fanns inget att fundera på tillslut.

Axilur som i avmaskningsmedel? Någon nitritspik pga död mask? Grymt snyggt kar!😀

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 timmar sedan, KMG sa:

Axilur som i avmaskningsmedel? Någon nitritspik pga död mask? Grymt snyggt kar!😀

Ja precis, alltså inget för detta ändamål egentligen. Men finns en tråd här på svg om detta, det funkar mot plattmasken (och även äggen verkar det som). Det tar även död på större borstmaskar och turbosnäckor (samt vissa mjukkoraller om man har det). Jag har inte märkt av några spikar men det har blivit lite rubbningar i balansen (bakterier) så små fläckat cyano har kommit fram. 

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skakig mobilfilm. Inte lätt att filma när man inte ser vad man filmar 😃 Kolla i HD för att få någon sorts kvalite. Bjuder även på grön cyano.

• Gilla 7

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu