Gå till innehåll

Mp40qd skramlar


Kimozabe

Rekommenderade inlägg

Har precis fått hem 2 begagnade mp40qd.

 

Den ena propellern åker fram och tillbaka när man vickar på våtdelen. Denna skramlade mycket riktigt oxå när jag provkörde dom båda i en spann. 

Lyckades hitta dom 3 tapparna som man viker upp för att kunna lossa den från magnetdelen. Ska man kunna ta isär den ännu mer?

Den enda skillnaden jag märker är att på den skramlande pumpen så glider propellern ner på axeln mycket lättare. Den "tysta" pumpen känns tajtare. 

Tips på om det ska demonteras ännu mer för att kunna felsöka eller jag har redan hittat felet utan att jag vet vad det är? :) 

 

Kan nämnas att pumparna inte är gamla och där bör fortfarande skall vara garanti kvar. 

Tacksam för hjälp, annars får det bli Ecotech support. 

 

Mvh

Kim

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Håller jag i propellern och för den fram och tillbaka så är den jättesladdrig jämfört med den tysta. 

Ska faktiskt prova den i mitt karantänskar bara för att....så det inte har varit något med att jag körde den i en spann. 

Hoppas jag inte tömmer karet på vatten nu bara :hopelessness:

Mvh

Kim

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hittade ett klipp på youtube där dom testar mp40qd och lite efter 14.30 så nämner han att impellern (trodde det hete propeller :) ) skramlar precis som min. 

Detta skall tydligen inte vara något problem, så nu vet jag inte varför min ena pump låter som den gör :( 

Mvh

Kim

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

@Henric

köpte dom begagnade så hur det blir med garanti om det skulle vara så återstår att se. Läste lite att garanti är personlig så det hänger nog på hur pass mycket goodwill butiken har. 

Men säljaren sa att dom ska vara fullt fungerande och tysta så hoppas att det har att göra med distanserna. 

Mvh

Kim

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...