Gå till innehåll

Disksvamp som bubbelfälla


Kimozabe

Rekommenderade inlägg

13 minuter sedan, Kimozabe sa:

Har en nanoskummare som läcker småbubblor.

Är det ok att klippa upp en disksvamp och se fall det kan minska bubblorna eller svampen kommer avge icke önskvärda ämnen i karet?

 

Mvh

Kim

Skulle inte sattsa på det kan innehålla saker som inte är bra dessutom är den för tät köp skumgummi i en Zoo Butik finns olika täthet att välja på.

Vilket märke och modell har du på Skummaren ? Och hur länge har den gått ?

:)

 

Ändrat av Conjor
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

@Conjor

Köpte den från Aqualight i samband med att jag beställde grejor till min osmos. 

Kanske skulle klargjort lite bättre:

Där går ett litet plaströr från pumpen som trycks in i botten på skummaren. Detta rör gick sönder. Limmade dit en bit plastslang som jag sen tryckt in i hålet på skummaren. Det är därifrån det nu läcker lite bubblor. 

Tänkte då att man kunde klippa upp små bitar från en disksvamp (det enda jag har hemma) och trycka dit dessa mellan pumpen och bottenplattan på skummaren,  där är nån millimeter fritt. 

 

Mvh

Kim

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

6 timmar sedan, Kimozabe sa:

@Conjor

Köpte den från Aqualight i samband med att jag beställde grejor till min osmos. 

Kanske skulle klargjort lite bättre:

Där går ett litet plaströr från pumpen som trycks in i botten på skummaren. Detta rör gick sönder. Limmade dit en bit plastslang som jag sen tryckt in i hålet på skummaren. Det är därifrån det nu läcker lite bubblor. 

Tänkte då att man kunde klippa upp små bitar från en disksvamp (det enda jag har hemma) och trycka dit dessa mellan pumpen och bottenplattan på skummaren,  där är nån millimeter fritt. 

 

Mvh

Kim

 

Förstår men ingen disksvamp tycker jag hitta på något annat en oring kanske.

:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...