Gå till innehåll

Bästa råd för lyckad acklimatisering??


Dimorb

Rekommenderade inlägg

Ja det är sant.

 

Nu måste jag nog dock ta ett beslut. För fiskarna slåss lite väl mycket. Antingen starta upp flera karantänsakvarium (inte så poppis när man är nybakad pappa) eller förlita sig på att tecknen är ok och det är good to go :)

Fisken har gått en vecka, ingen synlig prick sedan dag 1, äter friskt, slåss friskt, simmar raskt och är observanta på allt som sker utanför akvariet och den har god tjocklek jämfört med det som kom sist.

 

Så jag tror jag går för det. :D

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du skulle kunna använda en bur i visningskaret som extra försiktighetsåtgärd: https://reefbuilders.com/2016/06/05/20-bucks-spent-fish-health/ --en enda bur räcker förstås inte om du har många nya fiskar, men du skulle kunna ha flera burar, eller bara sätta den bråkigaste fisken i en bur och låta resten fortsätta gå i karantänskaren.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har startat ett kar till (har varit i gång parallellt) där jag tänkte flytta över en del fisk.

Bara svårt å bestämma vem som skall flytta. Har sett 2 st som gör mycket utfall mot de andra fiskarna.. och den ena av dem slår massor mot den andra.

Så antingen må jag ha en hissigpropp i varje kar och de andra fördelade ut så de tar aggressionerna eller så får jag ha de 2 aggressiva tillsammans och de andra "snälla" tillsammans :D

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...