Gå till innehåll

Bra lr Dålig?


Rekommenderade inlägg

Hej! Ännu en korkad noob fråga:looloo:

Hur märker man om sin skummare e bra lr dålig? Lr om den gör det den ska? Min producerar bara skum som rinner ner i koppen ibland? Annars så e det skum i mitten på den men rinner inte ner i koppen? Skummaren e original som va med i akvariet, en Boyu, mer teknisk data vet jag ej. Men karet e ett Boyu 128L

MVH Roger

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

23 hours ago, Roger Salenius said:

Hur märker man om sin skummare e bra lr dålig?

Du menar hur effektiv den är? Jag vet inte faktiskt (såvida man inte jämför två direkt?). Mängden avskum beror mycket på mängden mat man tillför, vilket kan vara svårt att mäta.

 

Quote

Lr om den gör det den ska? Min producerar bara skum som rinner ner i koppen ibland?

Ofta produceras bara avskum efter matning, förutom efter matning med fet mat vilket kan få skumbildningen att upphöra flera timmar. Vissa skummares stigrör måste rengöras ofta för att fungera ordentligt. Vissa skummare är känsliga för skillnader i vattennivå. Lufttillförseln kan också behöva justeras (lite åt gången).

 

Quote

Skummaren e original som va med i akvariet, en Boyu, mer teknisk data vet jag ej. Men karet e ett Boyu 128L

Vet inget om den tillverkaren, det verkar finnas flera olika skummarmodeller...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...