Välkommen till Saltvattensguiden

Registrera dig nu för att få tillgång till alla våra funktioner. När du registrerat dig och loggat in, kommer du att kunna bidra till denna webbplats genom att skicka in ditt eget innehåll eller svara på befintligt innehåll. Du kommer att kunna anpassa din profil, kommunicera med andra medlemmar via din egen inkorg (PM) plus mycket mer! Du kommer även att få tillgång till en stor kunskapsbank, vårt artikelregister, Köp & sälj m.m. Detta meddelande kommer att tas bort när du har loggat in.

57 inlägg i detta ämne

jag antar att du tappat din scolymia också?
de verkar vara omöjliga att hålla i akvarium!... 

Ja tyvärr, det finaste jag hade däri. Visste inte om att de skulle vara känsliga att hålla, jag hade har haft mitt exemplar i 3 år och den har varit mestadels välmående som du ser på bilderna ovan. Har nog dubblat sin diameter på de åren med. Den har dock varit på fallrepet för nåt år sen också men repade sig den gången. Då misstänkte jag min låga nitrat och när jag höjde det blev den bättre igen. Kan förstås varit nåt annat med.
Trist i vilket fall att den är borta nu.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Så här har det sett ut för det mesta, även om jag försökt blåsa rent med en foderspruta varje kväll...aae9016a23aa9fa7947c9295426678ed.jpg

de467e0fa184ca91380e394dfcd77508.jpgc3f501d03648de5e0d0faedfe099507f.jpg
2 personer gillar detta

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hade två wrassar som begravde mina scolymior så två av dom gick åt skogen, varav en mastergrade, tömde hela karet o plockade ut 3 st, sen scapeade jag i 28 timmar!

Skickat från min iPhone med Tapatalk

1 person gillar detta

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hade två wrassar som begravde mina scolymior så två av dom gick åt skogen, varav en mastergrade, tömde hela karet o plockade ut 3 st, sen scapeade jag i 28 timmar!

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skrev du rätt? 28 timmar är verkligen ett akvariemaraton av rang! Ser fram emot en eller två bilder på resultatet...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det va i mitt gamla shallow Reef , totalt 2 dagar från morgon till kväll stod jag med händerna i karet, detta blev resultatet!
93ac6ec308f08a884b3de7b00c93da25.jpg

5 personer gillar detta

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ett par mobilbilder på dagsläget.ae64542ccefc3b4f35eea83ec326c226.jpg59af981000f6981d06e58040ec0620f8.jpg

7 personer gillar detta

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu