Gå till innehåll

Får panik snart!


Rekommenderade inlägg

Har hämtat hem mitt akvarium idag(Blenny 80 L) allt har gått bra förutom att jag nu har koraller och fiskar i en balja med deras gamla vatten och däri har dom nu legat i över en timme när jag börjat blanda salt och försöker värma upp vattnet, Det ligger jätte mycket salt kvar på botten och det spelar ingen roll hur mycket jag rör om med slev eller riktar pumpen mot botten så sjunker det ner dit igen, Termometern har inte rört sig alls på över en timme, står fortfarande på 20 grader medan doppvärmaren lyser att den är på,,,, Jag klarar tydligen inte ens av detta enkla! Och börjar få panik då fiskar och koraller behöver få komma i vattnet då det gamla börjar bli kallt nu, vad gör jag nu?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Flyta doppvärmaren till hinken till fiskar istället och pump för vatten rörelse. 

 

Fiskar och koraller klarar övernattning i hinken utan större problem så länge till saltet är klar. 

 

 Stressa inte med nytt vatten. 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nu kollade jag tempen i baljan och karet, karet visade 23 grader, baljan bara 20 så jag tog pet flaskor och fyllde med kokhett vatten och la i akvariet tills jag kom upp i 24 och la i allt huller om buller med fiskar och allt för att dom inte skulle frysa ihjäl, la även i resten av deras gamla vatten och låter pet flaskorna med varmt vatten ligga kvar i karet och fyller på nytt varmt vatten då och då

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...