Gå till innehåll

Är detta en Ritteri anemon? (Heteractis magnifica) Är jag dömd att misslyckas i så fall?


cowlord

Rekommenderade inlägg

Hej!

 

Nu har det kommit fisk och koraller i mitt akvarium och Gud vad fint det blivit! Tusen tack för all hjälp!

 

Igår så hämtade jag lite koraller och fisk från ett kar som skulle läggas ner. La upp en tråd om hjälp med identifiering och till min förvåning så kanske anemonen är en Heteractis Magnifica.

 

Läste på lite och det verkar ju vara helt omöjligt att ta hand om dom. Står att det är expert göra och nu är jag rädd att jag ska ta livet av min fina anemon :(

 

Anemonen sitter snällt på sin sten och den ser ut att må bra.... tror jag.

 

Är det här dömt att misslyckas? Ska jag ge den stackar anemonen räckor?

 

Har t5 rör. Både blått ljus och vitt.

 

Slänger upp lite Bilder här. Ska jag placera om den i karet? Ska jag kasta bort min extra pump så stackarn inte fastnar? Kan den leva i 200 liters kar?

 

Tog som sagt över allt väldigt spontant annars hade jag självklart läst på innan jag skaffade anemonen.

 

All hjälp uppskattas jättemycket :)

 

MVH

 

IMG_6444.JPG

 

IMG_6445.JPG

 

IMG_6446.JPG

 

IMG_6447.JPG

 

 

 

 

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 år senare...
  • 3 månader senare...
Hej :-)
Hur gick det med din Heteractica Magnifica...?
Scrollade lite ang just denna...å hittade din post...
 
Mvh
/Michael


Hej! Ursäkta att jag inte svarat men jag har inte sett att nån skrivit i tråden.

Det visade sig vara en vanlig BTA så det var inga problem. Den delande sig efter ett tag och sedan fick dom flytta till ett annat kar :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...