Gå till innehåll

Doserpumpar - GHL, Coralbox WIFI, Grotech


wrang

Rekommenderade inlägg

måste nu ha en ny doserpump men så finns det så många olika men dessa som jag kollat på

 

GHL Doser 2.1 Stand Alone [SKU: PL-1368]
Färg: Vit Modell: 4 pumpar

 

Coral Box WF-04 WIFI Dosing Pump

 

tankar och ideer.

 

Fördelen som över väger är att de är trådlösa (WIFI)
 

 

Ändrat av wrang
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du blir nog inte besviken med ProfiLux doser 2.1 Christian. De fungerar bra. Är det en stand alone eller slav?

 

Vad gäller Coral box WF-04 WiFi så har jag en hemma som jag skall testa och skriva något om tänkte jag. Första intrycket är att det är en väldigt väl byggd maskin och nog den minsta på marknaden. Höljet är av aluminium - inte plast. Den går att köra som en del av hemmanätverket eller som peer to peer, Vad man väljer. Appen som laddar ner är relativt enkel att förstå. det verkar finnas en begränsning på schemaläggningen till högst en dosering i timmen (per pump) men de olika pumparna kan individuellt programmeras till olika tidpunkter under timmen. Lätt att kalibrera. Kalibreringen kan göras för 10 ml och 1 ml. Doseringarna kan vara från 0,1 ml och uppåt. Jag har inte kört en längre test med den än - bara testat lite grand. jag återkommer senare i en separat review.   

 

MVH Lasse

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har du P3 så funkar det med slav och du kan även göra din stand alone till slav. P2 funkar inte. Skillnaden är att från och med modell P3 så finns PAB bussen. Se på baksidan - finns det 3 st RJ45 utgångar så är två PAB. Kopplar med vanlig nätverksladd i någon av PAB utgångarna

 

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har du P3 så funkar det med slav och du kan även göra din stand alone till slav. P2 funkar inte. Skillnaden är att från och med modell P3 så finns PAB bussen. Se på baksidan - finns det 3 st RJ45 utgångar så är två PAB. Kopplar med vanlig nätverksladd i någon av PAB utgångarna

 

MVH Lasse

 

Läs vad jag skriver

 

 

Stand Alone då jag ej har någon ghl dator senare än ver 3

 

 

Skickat från min iPhone med Tapatalk

 

 

Alltså ver 2 här henna
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...