Gå till innehåll

returpump


jarecki68

Rekommenderade inlägg

De där tre pumparna är ju lite som att jämföra äpplen med päron när man ser till prisnivån.

Jag har en av varje fabrikat hemma:

  • BLAU 2KDC, billig, styrbar, gör jobbet, men låter för mycket trots att den är liten.
  • Ecotech Vectra M1, kraftfull, fullt styrbar med Reeflink, går att kalibrera, tyst gång, men inte knäpptyst.
  • Red Dragon RD3 50W, styrbar, fullt styrbar med akvariedator, totalt knäpptyst, omöjligt att höra om den är igång eller inte.

Det finns många rapporter på forumen om att Vectra L1 går varmt och att folk har haft problem med den. Vectra M1 verkar fungera bättre.

En Vectra M1 (7500l/t) borde väl räcka som returpump till ditt planerade kar?

 

Om pengarna finns tvekar jag inte en sekund, jag rekommenderar Red Dragon RD3 80W.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

31 minuter sedan, Ouscazz sa:

De där tre pumparna är ju lite som att jämföra äpplen med päron när man ser till prisnivån.

Jag har en av varje fabrikat hemma:

  • BLAU 2KDC, billig, styrbar, gör jobbet, men låter för mycket trots att den är liten.
  • Ecotech Vectra M1, kraftfull, fullt styrbar med Reeflink, går att kalibrera, tyst gång, men inte knäpptyst.
  • Red Dragon RD3 50W, styrbar, fullt styrbar med akvariedator, totalt knäpptyst, omöjligt att höra om den är igång eller inte.

Det finns många rapporter på forumen om att Vectra L1 går varmt och att folk har haft problem med den. Vectra M1 verkar fungera bättre.

En Vectra M1 (7500l/t) borde väl räcka som returpump till ditt planerade kar?

 

Om pengarna finns tvekar jag inte en sekund, jag rekommenderar Red Dragon RD3 80W.

Tack Mats för att du delar med dig av din erfarenhet när det gäller Dc pumpar 

Kommer kolla lite närmare på Red Dragon RD3 80W.:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

3 timmar sedan, jarecki68 sa:

Tack Mats för att du delar med dig av din erfarenhet när det gäller Dc pumpar 

Kommer kolla lite närmare på Red Dragon RD3 80W.:)

 

Om du väljer att gå den vägen kommer du inte att bli besviken.

... sen kommer du att vilja ha en stor Bubble King skummare.. ;) 

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...