Gå till innehåll

symbionter krabba/anemon


Nelli

Rekommenderade inlägg

Hej, min porslin krabba dog igår (troligen åldern) och därför har jag några frågor - hur länge lever dem och hur kritiskt är det för kvarlevande host anemon? Måste jag skaffa ersättning eller klarar den sig på egen hand? Med tiden köper jag visst en porslin till men just nu finns inte någon till salu varken på Zoo eller Triton. Hur ofta matar man krabbor? Ärligt talat gjorde jag inte det - trodde att det breda sortimentet av frysmat som släps i karet bodde räka för krabban med, samt räckorrbitar som anemonen matas med... 

Vore tacksam för era opinion!anemon_krab.thumb.jpg.698756c23d5cadc14709feca4451ffef.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

en av frysta foder heter "red plankton" och därför var jag säker att krabban fick något att äta även om hans övriga filtrerande blev mindre lyckad... under hans sista månad hade han blivit mörkare och mörkare och därför misstänker jag åldern. hos mig hade han levt ca 8 månader och innan dess hade andra två ägare, en efter andra. matar ni era krabbor?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...