Gå till innehåll

Artikelarkivet mm


jonasroman

Rekommenderade inlägg

Hej ärade saltvattensvänner:-)

 

Som ni vet har jag fått förtroendet att bli invald som redaktör i SG-styrelsen, och detta blev jag väldigt glad över.

 

Jag har inte ännu hittat den exakta formen hur jag skall jobba men det kommer. Men jag började i alla fall med att idag titta igenom de artiklar vi redan har i arkivet under fliken "artiklar". Jag vill slå ett slag för att titta där, det finns redan en hel del mkt bra artiklar, skrivna av oss själva. Undertecknad har nog inga ytterligare klara utan jag har redan postat alla mina egna under fliken arkiv, så from nu handlar det om att producera mera och nytt.

 

Har ni en artikel, egenskriven eller hittad, så kontakta mig på PM, så ser jag till att den kommer in på rätt ställe, samt läser igenom den och lägger till en kort sammanfattning till den på svenska, samt gör en blänkare på sidan att ny artikel lagts in.

 

Men som sagt, ta er gärna en titt i arkivet, redan en fin samling, och ett bevis på detta gränssnitts överlägsenhet eftersom vi kan både lagra o söka information här på ett helt annat sätt än på andra typer av sociala medier.

 

Välkomna att fylla på vår sida med era erfarenheter och kunskap:-)

 

Mvh

Jonas Roman

Redaktör/SG

 

 

Ändrat av jonasroman
  • Gilla 4
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Något som jag tror efterfrågas (om ni orkar göra en) är en nybörjarguide. Tror en sådan skulle tillföra mycket för guiden!

 

Del 1 kunde bara vara vanliga frågor och svar, hur man startar ett kar och vad man kan förvänta sig. "Do and Don´t!"

 

steg 2 om makroämnen och balling, ozon etc etc.

 

Kanske att man får bara tillgång till steg 2 om man är stödjande?

 

 

En ordlista börjar jag på när jag var nybörjare. Det är alltid bra att ha tillhanda när man läser på guiden. Borde ingå i del 1.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

@nike83 är inne på något där!
Många saker är rätt luddiga då man är helt färsk och svåra att beskriva i text, t ex cirkulation. Använd en Euphyllia eller dylikt och visa (på ett ungefär) vad som menas då man pratar om låg, medel och hög cirkulation i ett kar.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...