Gå till innehåll

Belysning till Red Sea Reefer 250


JonasK

Rekommenderade inlägg

12 timmar sedan, JonasK sa:

Den är ganska tyst tycker jag. Har dock inte provat den "skarpt" än eftersom mitt akvarie fortfarande står torrt. Fläktarna surrar dock alltid, även om den är släckt vilket är lite skumt... kan gissa att det är pga att avdunstat vatten inte ska fastna. Eller nåt :) Men visst brummar den. 

 

Reeflink var för övrigt ett mindre helvete att få att fungera. Helt j-la otroligt att en så dyr lampa med dyrt tillbehör skall krångla så pass mycket. 

 

@Jokkmokksjockedu har också Reeflink va? Några liknande erfarenheter att dela med dig av? ;/ Har spenderat större delen av min lördag åt detta.. 

 

Tja @JonasK och @thorbjörn jömsson

 

Ja den låter lite och fläkten går hela tiden. Lite irriterande men de är vad det är, min reaktor låter mer. Den låter mer när den går i fullt blås. Jag kör dock max 65%.

Jag har ingen Reeflink än, den kommer förhoppningsvis imorgon. Och det är hela anledningen till att jag köpte Raidon-lampan. För att via appen kontrollera alla min Ecotech prylar. Min tanke var att jag kör på Ecotech rakt igenom.  Jag kan intyga att deras Vectra pump är i princip käpptyst, det är så jag ibland tror den inte går. Likaså Vortec-pumpen är riktigt bra. Nackdelen där kanske är att den inte går att rikta men den blir jäkligt "clean" och har låg profil.

 

Jag tycker Raidon är bra, men skulle nog säga att Kessil är strået vassare, det är min subjektiva bedömning och den har lite bäring då jag aldrig ägt något annat än Raidon i typ 3månader...haha. Men jag läst mycket om dem. 

 

Jag programmerar min via Ecotech smart live och USB-kabel, och mitt utlåtande det är att det är ganska bra när det funkar. Jag har lagt många timmar på det.

Ibland funkar det inte av någon anledning man blir helt galet. Senaste exemplet idag, helt omöjligt att öka på ljuset en timme. De hittade inte lampan i web browser, höll på att bli galen. Höll på i 3timmar och gjorde allt. Inget funka, var en sekund från att spela in på deras Customer support-telefonsvarare att de kunde dra åt ****** och ***** *** ***** och ta *** * ****, så ***** arg var jag! Skapade ett nytt konto med en annan mail och då funka det! *5%6"#** nu blev jag förbannad igen när jag bara tänker på det!

 

Kan uttala mig om Reeflinken senare i veckan. Men just nu om jag skulle starta ett större än mitt 170 så skulle jag aldrig köpa Raidon igen. Mest på grund av att då kommer jag köra Apex istället för Reeflink. Så det blir mer på riktigt. Och har man flera Raidon kan jag tänka mig att ljud nivån är för hög.

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

@Jokkmokksjocke Jag förstår helt din ilska! Som sagt, jag slogs med Reeflinken halva natten. Fortfarande arg. Men ska du ge dig i kast med den så verkar du behöva ta en långpromenad först :)

 

En del av lösningen på mitt problem: ett för långt WiFi-lösenord. Liksom knappast det första man misstänker är fel....... :klia:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Just now, JonasK sa:

@Jokkmokksjocke Jag förstår helt din ilska! Som sagt, jag slogs med Reeflinken halva natten. Fortfarande arg. Men ska du ge dig i kast med den så verkar du behöva ta en långpromenad först :)

 

En del av lösningen på mitt problem: ett för långt WiFi-lösenord. Liksom knappast det första man misstänker är fel....... :klia:

 

Haha sjukt långsökt. Tur jag har kort lösenord.

 

Jag behöver en semester på annan ort innan jag drar igång med Reeflinken!

 

Har lite dåligt samvete för min dotter trillade och slog sig (inte illa) medans jag satt och höll på och jag ropade till henne:

- Äh sluta grina nu! Var glad att du inte har en Raidon-lampa. :hide:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

2 timmar sedan, Jokkmokksjocke sa:

 

Haha sjukt långsökt. Tur jag har kort lösenord.

 

Jag behöver en semester på annan ort innan jag drar igång med Reeflinken!

 

Har lite dåligt samvete för min dotter trillade och slog sig (inte illa) medans jag satt och höll på och jag ropade till henne:

- Äh sluta grina nu! Var glad att du inte har en Raidon-lampa. :hide:

Haha! Stackars tjej :) Men om några år, när hon skaffar sitt första saltkar så kommer hon att förstå vad du menade! haha 

 

Jag tänkte faktiskt säga till dig att "säg till om du får problem eller har frågor" men sen kom jag på att jag faktiskt inte vet hur jag fick igång Reeflinken efter nästan fyra timmars pillande. Ja, förutom WiFi-lösenordets längd då. Men hey, säg till om nån fråga dyker upp så ska jag i alla fall försöka hjälpa dig ! :)

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Haha! Stackars tjej Men om några år, när hon skaffar sitt första saltkar så kommer hon att förstå vad du menade! haha 
 
Jag tänkte faktiskt säga till dig att "säg till om du får problem eller har frågor" men sen kom jag på att jag faktiskt inte vet hur jag fick igång Reeflinken efter nästan fyra timmars pillande. Ja, förutom WiFi-lösenordets längd då. Men hey, säg till om nån fråga dyker upp så ska jag i alla fall försöka hjälpa dig !


Haha de är redan min plan. :-)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

3 timmar sedan, Jokkmokksjocke sa:

 


Haha de är redan min plan. :-)


Skickat från min iPhone med Tapatalk

 

Bra! Bara skriv här så ska jag göra vad jag kan för att hjälpa dig. 

Ändrat av JonasK
  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...