Gå till innehåll

Triton core7 other method


Sanntommy

Rekommenderade inlägg

Tänkte höra om det finns erfarenhet av tritonlab core7?skulle vilja testa för jag kör fauna marine balling light idag men vill testa något nytt!vad är fördelarna och hur justerar man in det!ska man bara mäta KH och sedan dosera lika på alla flaskor? Mvh/Tommy

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

3 minuter sedan, Sanntommy sa:

Tänkte höra om det finns erfarenhet av tritonlab core7?skulle vilja testa för jag kör fauna marine balling light idag men vill testa något nytt!vad är fördelarna och hur justerar man in det!ska man bara mäta KH och sedan dosera lika på alla flaskor? Mvh/Tommy

Hej Tommy.
Jag kör med Core 7(other methods) sedan dec.2016. Funkar mycket bra för min del, fin tillväxt samt färger på korallerna. Du ska dosera lika delar från alla 4 flaskor men du justerar efter förbrukningen av KH. Jag doserar varannan timme med hjälp av en doseringspump. Du slipper blanda balling då doseringen kan sker direkt från flaskan.
 

Mvh Alex

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

27 minuter sedan, Alessandro sa:

Hej Tommy.
Jag kör med Core 7(other methods) sedan dec.2016. Funkar mycket bra för min del, fin tillväxt samt färger på korallerna. Du ska dosera lika delar från alla 4 flaskor men du justerar efter förbrukningen av KH. Jag doserar varannan timme med hjälp av en doseringspump. Du slipper blanda balling då doseringen kan sker direkt från flaskan.
 

Mvh Alex

Hur mycket började du dosera och vad ligger du på idag?har ett 170l med mesta dels spser! Men du kör bara det eller tillsätter du amino eller liknande?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag började 

21 minuter sedan, Sanntommy sa:

Hur mycket började du dosera och vad ligger du på idag?har ett 170l med mesta dels spser! Men du kör bara det eller tillsätter du amino eller liknande?

Jag följde manualen...

Ini�al dose is 2ml per 100l aquarium volume of each bo�le. Dosage should be the same for each of the Core7 solu�ons, 1, 2, 3a and 3b. A�er a day carbonate hardness should be measured, the target should be 8dKH. If the carbonate hardness falls (as of 8dKH to 7 dKH), the dosage should be increased. If the carbonate hardness increases (e.g. 8dKH on 9dKH), then the dosage should be reduced.

Idag ligger jag på totalt 24 ml om dagen från varje flaska. 

Jag tillsätter Red Sea Reef Energy A och B

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

2 timmar sedan, Alessandro sa:

Jag började 

Jag följde manualen...

Ini�al dose is 2ml per 100l aquarium volume of each bo�le. Dosage should be the same for each of the Core7 solu�ons, 1, 2, 3a and 3b. A�er a day carbonate hardness should be measured, the target should be 8dKH. If the carbonate hardness falls (as of 8dKH to 7 dKH), the dosage should be increased. If the carbonate hardness increases (e.g. 8dKH on 9dKH), then the dosage should be reduced.

Idag ligger jag på totalt 24 ml om dagen från varje flaska. 

Jag tillsätter Red Sea Reef Energy A och B

Tack för hjälpen!ska beställa!så får jag hoppas det går bra?ha en trevlig valborg

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...