Gå till innehåll

Ni som har palett kirurg


Rekommenderade inlägg

De växer fort, är inte så revirtänkande, men otroligt glupska så de kommer upp högt när det är matdags, gömmer sig gärna i sitt bo när de tror att fara är på gång, men är illa kvickt ute igen. Min har en otroligt utpräglad inre klocka, går och "lägger sig" 21.95 innan lampan släcks 22.00. 

 

Tycker det är en otroligt trevlig och pigg fisk som vill ha mycket mat och kräver ett stort kar. Jag hade UVC jämt på i början. Min fisk fick dock något som liknade HLLE, troligen av stress med flytt och hade det redan i butiken, men det var svårt att se där och då. Den kliade sig mot stenarna. Tydligen så är de känsliga för det när man googlar på HLLE. Det försvann ganska fort, matade med vitlöksnori och det gick över på ett par veckor efter att jag köpt den. Nu är den jättefin. 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en på ca 15cm i ett 570-liters och när den växt högst 5cm till tror jag att den börjar bli för stor för mitt... Den gillar att simma och gör gärna "rusher" och ställer sig och torrsimmar (i brist på bättre ord) mot flödet från returen. De äter som hästar, men min har kommit till en storlek där den inte växer lika fort längre (som tur är). Iaf min blir även väldigt bitchig om den inte får tillräckligt med mat och kan då gå på sina kamrater och bita dem i fenorna, men det är bara små tjuvnyp som läker fort.

Ingen UV-C.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

2 timmar sedan, BatmanGefle sa:

Jag har en på ca 15cm i ett 570-liters och när den växt högst 5cm till tror jag att den börjar bli för stor för mitt... Den gillar att simma och gör gärna "rusher" och ställer sig och torrsimmar (i brist på bättre ord) mot flödet från returen. De äter som hästar, men min har kommit till en storlek där den inte växer lika fort längre (som tur är). Iaf min blir även väldigt bitchig om den inte får tillräckligt med mat och kan då gå på sina kamrater och bita dem i fenorna, men det är bara små tjuvnyp som läker fort.

Ingen UV-C.

Jaha okej :) 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...