Gå till innehåll

Mina clowner


Jeanette Johansson

Rekommenderade inlägg

Blir lite orolig. Min första clown hona dog, kvar blev hannen i ca 3 veckor tills jag köpte ny, den nya har nu bott här i över en månad och det har gått jättebra tills idag när jag ser hanen jaga den lilla och putta på henne hela tiden, är det lek eller är han en elak mupp? Måste jag sära på dom?

VID_20170531_215706.mp4

Ändrat av Jeanette Johansson
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ja den som dog var honan, det konstiga är att när jag nu satte upp ny belysning och dimmade ner till kvälls belysning så började den stora bete sig sådär, till slut fick jag nog och släckte karet, i morse när jag tände dags belysning igen var den stora lika lugn och snäll som vanligt, varför blir den knasig av kvällsbelysningen? vågar jag dimma ner ikväll igen eller , känns ju jätte trist att köpa ny belysning om den stora nu ska bli knäpp av den blå belysningen

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är vanligt att fiskar lägger upp sin dag efter ljuset, på dagen brukar det vara arbete (söka mat och försvara revir), på kväll och morgon är det sociala aktiviteter som att para sig, ragga, visa vem som bestämmer osv.  Jag tror inte det är någon fara om det inte är värre än vad det är på filmen, men du får såklart hålla dom under uppsikt så den lilla inte får skador, prick, slutar äta osv.

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag släckte ner igår kväll igen för jag tycker faktiskt det ser otäckt ut när den stora puffar, knuffar den lilla mot akvarieväggen, mot revet osv, vill inte att den lilla ska bli skadad, ska jag verkligen våga ha natt ljuset på när jag går och lägger mig och inte kan se hur det går? och sen har jag den lilla jätte skadad på morgonen kanske?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Testa att köra ett par minuter varje kväll till att börja med, sen kan du öka tiden blåljus sakta när det börjar lugna sig. Den lilla clownen ser helt oskadd ut så det är nog ingen större fara med den.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...