Gå till innehåll

Makroalger för sumpen


Nelli

Rekommenderade inlägg

Hej, undrar om man kan fylla på sumpen med såna makro istället för Chaeto eller Taxifolia? Den första trasslar in sig i allt möjligt, plus 50 kr för en liten bit... den andra käkat upp mina kirurger, hunnit inte ens till sumpen:) medan denna sort finns gott om överallt - räcker både för fiskar o sumpen:) Vad säger ni?:)

samt om  någon gallrar sina makro i norra STHLM hojta till, tack:)

alger.JPG

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

29 minuter sedan, Nelli sa:

Hej, undrar om man kan fylla på sumpen med såna makro istället för Chaeto eller Taxifolia? Den första trasslar in sig i allt möjligt, plus 50 kr för en liten bit... den andra käkat upp mina kirurger, hunnit inte ens till sumpen:) medan denna sort finns gott om överallt - räcker både för fiskar o sumpen:) Vad säger ni?:)

samt om  någon gallrar sina makro i norra STHLM hojta till, tack:)

alger.JPG

blåstång? Tveksamt om den klarar värmen?? intressant, det är bara att prova:_) Jag matade min naso för många årsedan med sådan tång, men den åt ju upp allt så jag fick aldrig chansen att se om den växte.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Blåstångsskott är gott att koka och äta som tilltugg. Så det ska vara säkert att ge till kirurgerna. Se till att du plockar på ställen med god vattencirkulation och inte i ett hamnområde till exempel.

Du får berätta om de tyckte om det!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

dem hade jag plockat på vår strand och efteråt legat de i 3 dygn utomhus, med några vattenbyte från mina kar... för säkerhets skull:) mina stora Doris blivit uttråkade utan alger och börjat trakassera clowner i anemonen... så jag måste skaffa någon underhållning åt dem:) 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...