Gå till innehåll

Salifert mg test


mcjagg

Rekommenderade inlägg

Hejsan

jag fick ett salifert mg test av en vän han hade aldrig använt det och det saknas instruktion hur man gör men det var inga problem och hitta min fråga är de har tydligen ändrat det testet lite tydligen ska man ha i fem droppar av det nya och fyra av det gamla testet med fyra droppar fick värde på 1180 lite lågt säkert felmätning med fem droppar 940 detta test har röd sked jag undrar om detta är det gamla testet

För övrigt använder jag red sea mg test där har jag 1300 vet ej vilket jag ska lita på

 

mvh Frank

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tja tack skall du ha och det var inte första gången som Stig svarade men jag fick tacket :) Det har dock aldrig varit tvärtom till @stigigemlastora förtret :)

 

Men jag använder Red sea de fåtal gånger jag testar Mg - blivit en gång det sista året. Om man inte har problem med oförklarligt sjunkande kalciumvärden (och svårt att hålla uppe dem) så brukar det innebära att magnesiumvärdet är ok. Får man dock en onormal kalciumförbrukning - ja då bör man titta på magnesiumvärdet. Magnesiumet hjälper nämligen till att hålla kalcium löst i ett "överlöst" tillstånd om det är tillräckligt högt

 

(nu kan du tacka Stig för ordningens skull :) )

 

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...