Välkommen till Saltvattensguiden

Registrera dig nu för att få tillgång till alla våra funktioner. När du registrerat dig och loggat in, kommer du att kunna bidra till denna webbplats genom att skicka in ditt eget innehåll eller svara på befintligt innehåll. Du kommer att kunna anpassa din profil, kommunicera med andra medlemmar via din egen inkorg (PM) plus mycket mer! Du kommer även att få tillgång till en stor kunskapsbank, vårt artikelregister, Köp & sälj m.m. Detta meddelande kommer att tas bort när du har loggat in.

jeber

Knappar?

11 inlägg i detta ämne

Vad är det som växer bredvid knapparna? De små gröna "bollarna"

IMG_3683.JPG

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

det ser ut som bubbel alger

finns info om det här i forumet

mvh Frank

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

tror inte det är bubbelalger. Ser ut som en typ av macroalg. Jag kommer inte ihåg va den heter men det är säkert nån annan som kommer på namnet. Va försiktig med dom knapparna, är en palythoa en av dom giftigare sorterna. Vill inte skrämma dej, bara informera om du inte visste

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
ser ut som en typ av macroalg.

Caulerpa Racemosa?

Skickat från min Reeflink med Tapatalk

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
tror inte det är bubbelalger. Ser ut som en typ av macroalg. Jag kommer inte ihåg va den heter men det är säkert nån annan som kommer på namnet. Va försiktig med dom knapparna, är en palythoa en av dom giftigare sorterna. Vill inte skrämma dej, bara informera om du inte visste

Tackar :) jag har förstår det, men om jag inte är fel informerad är dem bara farliga ovan vattnet?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

så är det. och om du tar i dom under vattnet med sår på fingrarna. det va därför jag skrev att jag inte ville skrämmas, bara informera

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
så är det. och om du tar i dom under vattnet med sår på fingrarna. det va därför jag skrev att jag inte ville skrämmas, bara informera

Okej skadar inte att upplysa lite extra

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan ju va nån annan som inte vet o läser detta. Då har vi ju gjort en god gärning tillsammans :)

2 personer gillar detta

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
18 timmar sedan, jeber sa:

Tackar :) jag har förstår det, men om jag inte är fel informerad är dem bara farliga ovan vattnet?

Njae.. jag blir yr och lätt illamående om jag stoppar händerna i ett akvarium med Zoanthus eller Palythoa.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Njae.. jag blir yr och lätt illamående om jag stoppar händerna i ett akvarium med Zoanthus eller Palythoa.

Oj, jag har inte känt av något än

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den referensförgiftningen min ögonläkare kollade när jag hade min Protopalythoaförgiftning var en trefärgad Zoanthus.

Så visst kan Zoanthus också bära på giftet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu