Gå till innehåll

Udda beteende av kaninfisk?


BatmanGefle

Rekommenderade inlägg

Min Siganus Magnificus har de senaste veckorna börjat lägga sig i min Sarcophyton för att sova (och han gör det även korta stunder på dagtid). Den står iofs lite undanskymd i hörnet, men det är helt fritt uppåt så nåt direkt trygg och skyddad plats verkar det ju inte vara...så varför är det en favoritplats?

Han har gått i mitt kar i snart ett år (första fisken som bodde där) och han är som Schweiz, vän med alla.

Inga nya fiskar är inkopplade på flera månader, och inga andra förändringar som jag tycker skulle ha betydelse (ommöbleringar eller så).

 

Jag är på intet sätt oroligt för honom, för han äter och växer (han är faktiskt störst i karet nu) och simmar runt och gör fisksaker mest hela dagarna, men jag blir väldigt nyfiken på ändringen i beteende och varför just ta sina tupplurar i en mjukkorall? Det är väl inte speciellt vanligt att andra fiskar än clowner "tyr sig" till en korall som han verkar gjort?

 

7581ca36105a2030940914f5225e3f70.jpg

 

//M

 

 

Skickat från min Reeflink med Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...