Gå till innehåll

Något alla saltisar borde göra!


Sillen

Rekommenderade inlägg

Hej!

Jag är en glad nybörjare som har funnit något som är helt toppen! Ett saltvattenforum därdet finns en blandning av folk som tillsammans har en mycket stor kunskap. Och här kommer inte bara själva akvariet med utrustning samt innehåll utan el och byggnationer osv. Inte nog med det. Folk är här inne och läser på om sina egna men även andras frågeställningar och besvarar dem snabbt och enkelt utan att ge gliringar att den andra borde ha hittat den informationen själv. Själv köpte jag nyligen en jätte bra bok för nybörjare. Även om den är jätte bra kan den inte mäta sig med det djup jag kan få om informationen här.

Detta forum kostar lite pengar och mycket slit för administratören och moderatorerna att driva. Jag tycker att vi som nyttjar detta forum med regelbundenhet borde kunna kosta på oss att betala medlemsavgiften även om den är frivillig. Detta för att det är ett mycket billigt sätt att få kunskap på (jämför med böcker) men nog så viktigt så är det ett sätt för oss vanliga medlemmar att visa att vi tycker att detta forum är värdefullt för oss. Ytterliggare en anledning är att det är viktigt att forumet är fritt och inte styrs av anonsörena vilket skulle kunna bli följden om det inte kommer in pengar i kassan.

Så jag uppmanar er som ännu inte betalar att börja göra det!

EDIT: Denna tråd är skriven innan jag blev moderator!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

väldigt bra me en påminnelse, har faktiskt inte tänkt på att de e frivillig betalning, trodde faktiskt att de skulle komma en inbetalning efter det att man blev medlem..

så skämms på mig, nu e de raka spåret in på internetbanken å skicka in årets bidrag..

/ HB

* EDIT * så va 06 betalt..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

säger som ja sagt tidigare.. denna sida e xtremt bra.. antingen om man vill få svar på saker eller om man som ja inte har nått socialt liv, mer än att sitta här varje dag...

Wtf.. Kallar du mig och mina kompisar osociala.. :) Jag som trodde att detta var livet.. Har min bärbara framför teven så jag kan surfa i varje reklampaus.. Hustrun något nöjd.. NOT! :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
  • 8 månader senare...
är det inte bättre med an fast årsavgift för medlemskap så att inte vissa åker snålis och de som får betalar måste lägga 150kr/år. Lika för alla vore väl ganska bra?

alltså typ 50-100kr/år för alla.

jag tror ottos uträkning är lite väl tilltagen, och sedan stämmer det väl som peter skriver om gåvoskatten? det är ju inte direkt så att vi medlemmar betalar för en tjänst, utan vi skänker ett bidrag.

Om man nu skulle tvingas betala för medlemskap som Visionary föreslår, räknas det då som en gåva?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet så mycket som att pengarna var slut för ett tag sedan när Wrang skrev att han behövde fler betalande medlemmar.

Webhotell + serverkostnad är många gånger större än 200 kronor genom att varje bit på servern kostar. Anledningen att vi fick utökat bildformat var ju att så pass många hade betalat in så Wrang kunde köpa mer serverplats.

Att sedan Wrang köper serverplats i stället för att sätta upp en server hemma tycker jag är fullständigt riktigt. Han använder mycket tid till forumet som har blivit mycket bra i funktionerna + att han skriver och översätter artiklar. Jag tycker det är mycket bättre att proffsen på webhotellet jagar hackare och sköter brandväggen så Wrang får jobba med att utveckla forumet.

Skulle sedan Wrang gå plus så tycker jag att det bara är bra.

Jag skulle gärna ge Wrang pengarna för privat bruk så tacksam är jag för det jobb han lägger ned. Hur är det med dig?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag menar om att det görs om till ett företag så drar det väl med sig en massa annat jobb,och även kostnader.därför är det väl bra som det är nu.tycker som du stig att wrang är värd sin vikt i guld,det jag är rädd för är om det är obligatorisk avgift så kan det bli trubbel med myndigheter,

jag vet jag slarvat att betala för i år men det ska jag åtgärda:smiley9:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...