Gå till innehåll

Luftpump med syresten? Dåligt/bra ?


SaltisLinda123

Rekommenderade inlägg

Hej Linda, 

som de andra har skrivit så har du väldigt bra syresättning om du har en bar skummare.

Om du vill ha ännu mer syre i vattnet, köp en liten cirkulationspump med en anslutning på utblåsröret för slang. Köp sedan en silikonslang och koppla på som du fäster ovan vattenytan. Den kommer då suga in luft när den blåser ut vattnet och blåsa ut luftbubblor tillsammans med vattnet som den blåser ut.. Gammal beprövad metod som fungerar fortfarande. Det dessutom så alla skummare fungerar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

2 timmar sedan, per.w sa:

Hej Linda, 

som de andra har skrivit så har du väldigt bra syresättning om du har en bar skummare.

Om du vill ha ännu mer syre i vattnet, köp en liten cirkulationspump med en anslutning på utblåsröret för slang. Köp sedan en silikonslang och koppla på som du fäster ovan vattenytan. Den kommer då suga in luft när den blåser ut vattnet och blåsa ut luftbubblor tillsammans med vattnet som den blåser ut.. Gammal beprövad metod som fungerar fortfarande. Det dessutom så alla skummare fungerar.

Har en sån pump men blev otroligt mycket bubblor i vattnet så korallerna drog in polyperna. 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

27 minuter sedan, danne031 sa:

Jag har förstått att luftbubblor kan vara rena döden för sjöhästar, det kan samlas i fickan hos dom så att de får änny svårare att simma. 

Ja precis mickrobubblor är inte alls bra det är det jag får om jag sätter slang på pumpen jag har nu därför jag tänkte på luftpump med syresten för har sätt andra som har sjöhästar har det 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...