Gå till innehåll

Panik Min Pacific Sun har lagt av


Lasse

Rekommenderade inlägg

Hej

 

När jag kom hem nu på eftermiddagen så visar det sig att min Pacific Sun Metis Hyperion SMT 3 * 145 watt har lagt av. Det visas bara en snabb text Bootloader ready när jag försöker göra en restart. Näraggen verkar funka - de drar igång fläktarna för 30 sek när de kopplas in. norsk reset med variationer är gjord. Behöver

1 Hjälp om någon känner igen problemet

2 Låna eller köpa en ersättningsramp

 

 

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan inte hjälpa dig med felsökning. 

Har en Kina-led typ mars på ca 165w om du tror den räcker. Den väger väl en del och måste skickas eftersom jag bor i Malmö men du får gärna låna den alt. köpa den om du tror den räcker / inte får några andra erbjudande. 

 

Mvh

Kim

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

kan detta kanske hjälpa.

 

> Firstly - DON'T USE internal bluetooth modules - they are weak - and not fully SPP compatible.
> Be close to lamp also - to protect against CRC errors..
> 1.Run Pacific Sun application and in Connection tab set proper com port and WITHOUT PRESSING connect to lamp button go to service tab
> and open dialog window(by pushing Firmware upgrade button) for bin file - but not confirm it yet..
> Please look at back of lamp there You have 3 position switch (this one which is used for LCD backlight turn on and off). On down position is reset mode.
> Now You must apply proper firmware file in Pacific Sun software window and turn switch to down position (reset) for a while(short moment) AFTER you will confirm on your application which firmware file you want to open and then set it in up position back - LCD backlight will light.
> This will generate reset command for computer - without unpowering
> main BT module - so communication between PC and BT module in lamp will bestill alive.
> You will see short blink on LCD - and lamp start uploading firmware again..
> When upload will be done please press default settings button.

Please try few times because it's hard to do it in first time - You have only short time from apply firmware file to switch to reset position and back to normal position.

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

om du har en äldre modell med 2 lägen gäller följande

 

You will have to open lamp cover and fallow this instruction:

> Firstly - DON'T USE internal bluetooth modules - they are weak - and not
> fully SPP compatible.
> Be close to lamp also - to protect against CRC errors..

> In attachment you can find photo - please take a look for that..
> When you will open your lamp - please prepare your app.
> 1. set proper com port and WITHOUT PRESSING connect to lamp button go to service tab
> and open dialog window(by pushing Firmware upgrade button) for bin file - but
> not confirm it yet..

> 2. Lamp have to be opened - and connected to power. Unplug this 8 pins  plug
> from port in computer board.
> Now check photo - you will have to join together this two pins(1 and 4) for
> a while(short moment) AFTER you will confirm on your application which firmware
> file you want to open. You can do this shortcut by any wire or metal tweezers.
> This shortcut will generate reset command for computer - without unpowering
> main BT module - so communication between PC and BT module in lamp will bestill alive.
> You will see short blink on LCD - and lamp start uploading firmware again..


Please try few times because it's hard to do it in first time - You have only short time from apply firmware file to join pins together for one second.

IMAGE_278.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

@jockers22Tack så väldigt mycket. Jag fick igång den för några minuter sedan - den hade tappat all firmware. Hade jag inte fått igång den hade jag passerat Älvängen i 130 knyck just nu :)

 

Tack @Kimozabe - jag kommer att skaffa en reserv efter detta - nära döden upplevelse - :) Men siktar på en liknande som jag har eftersom jag är så förtjust i ljuset den ger.

 

@RameauTack - fick de råden från Polen. (jag har med tre lägen) Funkade inte. Frågade om den kunde vara nerfälld när jag klickade på öppna fil - försök fick jag till svar - gjorde - funka inte - efter några väl valda ord om vissa produkter (som jag älskar) slog jag kontakten ner och upp igen - och ta mig tusan - den började ladda. Så nu funkar den igen

 

Tack så mycket för hjälpen

 

MVH Lasse

  • Gilla 4
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

@Lasse jodå, ligger i lådor där karet skall stå.

Kinaleden köpte jag till min karantän men valde att testa en begagnad coralbox moonlight, tyckte den var så smidig så jag köpte en till :D 

Menade att jag valt att behålla den som en backup till min karantän.....tror ändå inte där är något intresse för en kinaled som inte går att programmera. 

 

Mvh

Kim

Ändrat av Kimozabe
  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Lasse

 

Är rampen nyköpt eller beg ?

Tyckte mig se en bild här någonstans fara förbi på elektronikortet  på det kortet satt ett knappcellsbatteri som troligen

är det som skall hålla tid och annat kvar vid strömavbrott eller dippar är väll en aningen varmt där det sitter ingen bra

miljö för ett knappsällsbatteri kanske ! har råkat ut för det på datorer som har samma batterilösning eller kanske bara

en bugg på denna ramp bara en tanke :)

Fix på datorer byta till nytt batteri.

 

:)

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Lasse 

 

Bra fråga :) jag såg bara ett batteri men finns det flera skulle jag byta rätt över

vid något tillfälle det som kommer och hända är väll att du får skjuta på

programvara/firmware igen antar jag friskt vågat hälften brunnit :)

säkert standard knappseller Kjel o Comp har säkert dom.

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Lasse

 

Den bild jag såg här någonstans var ett litet kort där man skulle kortsluta

om det inte fanns kontakter på baksidan var det sitter har jag ingen aning

om kanske andra här som har ramptypen och har skruvat isär en.

:)

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Lasse

 

Det blir säkert bra lämpligt vid nästa tillfälle funkar det laga inte onödan :)

sedan finns det med all säkerhet ett eller flera sådana knappceller där inne :)

 

Gött att du fick ljus i tunnelen :triumphant:

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

11 timmar sedan, Lasse sa:

Ja men med tanke om vad som hände efteråt (se min tråd) var det snarare ett godståg som kom i tunneln...

 

MVH Lasse

Hej Lasse

 

Läste vidare i din tråd ja vad säger man :) inget kommer och sedan allt på en gång

 

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...