Gå till innehåll

Åsikter om uppstart av Reef master 60


Ceddan

Rekommenderade inlägg

Hej!

Jag har haft akvarium i snart 10 år. Jag har haft vanliga akvairiefiskar och kör just nu ett 240l Malawikar. Men jag blir mer och mer sugen på ett saltvattenkar. Dels för utmaningen och dels för att det är mycket snyggare. 

 

Är det någon som har erfarenhet av ett likande paket som detta?

 https://www.cyberzoo.se/fyndhornan/akvarietillbehor/reef-master-60-105-liter-saltvatten-startset.html

 

Kan det verkligen vara så komplett som dom skriver? Vad behövs det mer till uppstarten? 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Pattedala här säljer ett bra uppgraderat red sea 130 för ungefär samma pengar. Ett sådant startade jag med (och har fortfarande kvar trots att jag köpt ett större). Där har du allt du behöver om du köper med belysningen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Reefer nano har klart mer fördelar än det andra paketet du länkade till då den har en sump vilket gör att du kan gömma tekniken samt byta ut tekniken på ett helt annat sätt plus få mer vattenvolym och cirkulation. Har själv nyligen skaffat ett Reefer 170, som är i princip samma sak som nanot fast storleken större, och jag är väldigt nöjd med det!

 

Den enda saken jag kan se är väl att med Reefer nano måste du köpa en del teknik separat (såsom belysning) om du inte kör på deras "deluxepaket" som vissa återförsäljare har. Dock ser det ut som att Reef master 60 har T8:or om jag inte ser helt fel, och det brukar inte räcka i belysning för koraller i längden om ens mål är att ha det.

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

17 timmar sedan, Bujje sa:

Vad är "Aqua belysning Prime LED" som de hänvisar till gällande belysning i länken ovan? Försöker de säga Aqua Illumination Prime? Ser i varje fall ut som en sådan. Skall vara en bra belysning och AI är riktigt vassa. 

 

Ja det är en AI, en bra armatur.

Det är ett mycket trevligt men möjligen lite litet kar för min smak som första. Åsikterna går isär men en bit över 100 känns enklare :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...