Gå till innehåll

Para ihop clownfiskar


j0nas

Rekommenderade inlägg

Hej!

Skaffade kring årsskiftet två pyttesmå clownfiskar. En drog såklart iväg i storlek och blev hona. Började i förra veckan jaga hanen och efter två dagar så var han så illa tilltygad att han tyvärr strök med. Karet är på 300l. Har två bubbletips som clownerna har varit helt ointresserade av, de har simmat fritt i karet.

Skulle gärna ha två clowner som lever i symbios med anemon men vet inte om jag vågar introducera en ny clown till honan. Hur hade ni gått tillväga?

 

 

 

 

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej, inte alla anemoner passar... rosa brukar inte göra det... jag har 4 par som bor i diverse anemoner och även inte alla blivit riktiga "par" tolererar dom varan om anemonen finns att bo i... så jag skulle rekommenderat att skaffa rätt anemon, som clownen adopterar och sen köpa en clown till. t.ex 

20170806_clowner.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hm, intressant det där med färgen på bta. Den reflektionen hade jag inte gjort tidigare. Vill bestämt hävda att killen som jag köpte anemonen av hade den tillsammans med clowner. Dock hade han flera sorters anemoner så kanske de här var orörda. De är rosa..

 

Mina anemoner ser ut så här:

 

WP_20170807_12_07_13_Pro (2).jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...