Välkommen till Saltvattensguiden

Registrera dig nu för att få tillgång till alla våra funktioner. När du registrerat dig och loggat in, kommer du att kunna bidra till denna webbplats genom att skicka in ditt eget innehåll eller svara på befintligt innehåll. Du kommer att kunna anpassa din profil, kommunicera med andra medlemmar via din egen inkorg (PM) plus mycket mer! Du kommer även att få tillgång till en stor kunskapsbank, vårt artikelregister, Köp & sälj m.m. Detta meddelande kommer att tas bort när du har loggat in.

Mirro

Behöver hjälp

11 inlägg i detta ämne

Hej! Jag hår köpt en sånt anemon, vet inte vad den heter, och jag undrar om man måste mata den. Isåfall med vad?

och en fråga till, varför gömmer den sig? Den har hittat ett hål i stenen och den är där hela tiden, den kommer inte ut.

IMG_0062.JPG

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Den bestämmer tyvärr själv var den vill vara. Det är en Bubble tip. Mina clowner matar den med allt som den behöver.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

1 person gillar detta

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ok, gräjen är att mina klowner går inte mera den alls

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Mirro

har man otur så bryr sig inte clowner om anemonen alls de ska bara förstå vad det är för nåt jag hade ett par perkula de gick aldrig någonsin i nån anemon de som är vilfångade brukar veta vad det är men odlade clowner bättre mer tåligare har jag hört

ett litet tips köp inte på dig för mycket koraller bara för karet är väl bara 3 veckor gammalt så du inte åker på en smäll inte kul alls vet själv när jag startade med salt för många år sen man bara ville ha allt man såg ta det lugnt så blir det bra

mvh Frank

1 person gillar detta

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Frank! Tack för tipsen. Kom till Ljungby nångång när du har ingenting att göra i Halmstad. Så kan du se mitt akvarium och ge mig mer tips ;-)

//Miro

1 person gillar detta

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

japp ska göra det du såg min anemon tror den heter magnficent eller nåt sånt i den trivs clownerna hos mig i bta anemoner som du har så kan clowner va tjuriga men samtidigt så är det många som går i bta jag tycker själv att bta anemoner är en av de finaste

1 person gillar detta

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag googlade nu på magnificent anemoner, dem är riktigt snygga. Min är bulb anemoner läker nåt sånt

1 person gillar detta

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jaha, hahaha då har jag lärt mig något idag, :-D

1 person gillar detta

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har dukanske någon akvariebellysning som du vill sälja? Och som passar till min akvarium? Nåt som är inte för dyrt, eller om du vet var jag kan köpa det?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu