Gå till innehåll

Köpa fraggar.. men var?


thomas5547

Rekommenderade inlägg

Jag gick in på www.t-info.de. Längst upp till vänster står det Karte & Route. Sedan skrev jag in Land: Schweden och klickade in Goeteborg på ortsliste. Efter det klickade jag in Deutschland på Zieladresse och skrev in 48527 Nordhorn på PLZ/Ort. På Strasse Haus-Nr.: skrev jag Buschkamp 9. Sedan var det bara att klicka på starten och vänta två sekunder. Kartan går att zooma precis som på Eniro så man får ut både resvägen och en gatukarta för Nordhorn.

Lycklig resa!

Kan jag beställa en fragg?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Om vi blir några stycken, så blir det att hyra en minibuss! Och köra fram och tillbaka över ett dygn eller så!

Fler som vill följa med, så får ni vara med och dela på en sittplats i bussen.

Vilka datum vi åker ned till tyskland är inte riktigt fastställt i nuläget. Avresa från Göteborg. Via helsinborg och helsingör, eller via fredrikshavn vet vi inte riktigt.. Reser vi via helsingborg, så kan vi plocka upp nån efter vägen ned.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

det blir att räkna.. per person.. Det blir max 7 st. Färjorna kostar och bensin och bilen.. ca 160 mil totalt..

Kostnaden blir kanske 750-800:- om vi blir 7 st..

Jag och markus tänkte besöka en affär i Bremenhaven. Det är en liten affär. Med god service och bra priser.

Det finns inga prislistor eller så. Så ni får skriva ned det ni är intresserade av. Och göra en "beställning".

Då han har sin grossist i närheten.

Markus har handlat i affären innan, och säger att det är bra, kunnig personal och så, priserna är ungefär hälften av i sverige. Där kommer i alla fall jag handla mestadels. Sedan om vi åker vidare till nån mer affär, får vi se om tid och om pengarna finns kvar.

Planer på när resan blir,. är lite osäkert., men slutet på Mars månad. Förmodligen i mitten på veckan.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Ja, jag ska kolla lite närmare.. Markus, (driveland) kommer hem från Tobego nu i veckan.. Då ska vi börja planera lite..

Vilka affärer som kan vara värt att åka och titta på, det vet vi inte i nuläget.

Vet att om vi tar en minibuss, och den är ju längre än en personbil, så blir det dyrare..Att ta färjan ned, från göteborg, är väl skönt. Att sova ut och äta frukost ombord.. =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...