Gå till innehåll

LED belysning till sps kar


Thornrose

Rekommenderade inlägg

Jag håller på med en nystart på mitt kar som har stått i "träda" i några år. Funderar på att byta ut min gamla MH belysning (2x250W + 2st T5) mot LED alt. LED-hybrid men det känns som en djungel. Måtten är 125x70x65cm och inriktningen blir sps.

 

Jag har lagt ned timtal med att läsa om olika ramper som Maxspect, Kessil, Pacific Sun, ATI och vad de nu heter men det känns inte som jag blir mycket klokare. Kan jag möjligen få några tips? Vill absolut inte ha några "discoeffekter" och vill ha bra kräm men är inte miljonär......

 

//Christer T

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

För att undvika discoeffekt är nog en hybrid bäst. Folk verkar gilla ATI, men den kostar. Billigast är nog att köpa en begagnad T5 ramp på kanske 4x54W och kombinera med lösa led-ramper.  Men då får du ingen gemensam styrning vilket dom flesta vill ha.

Själv kör jag enbart t5 så jag kan tyvärr inte hjälpa till med egen erfarenhet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

4 timmar sedan, addo sa:

För att undvika discoeffekt är nog en hybrid bäst. Folk verkar gilla ATI, men den kostar. Billigast är nog att köpa en begagnad T5 ramp på kanske 4x54W och kombinera med lösa led-ramper.  Men då får du ingen gemensam styrning vilket dom flesta vill ha.

Själv kör jag enbart t5 så jag kan tyvärr inte hjälpa till med egen erfarenhet.

Tack addo men det var inget hemmabygge-beg-budget jag menade. Vill dock inte betala 18-20'.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...