Gå till innehåll

Visa upp er senaste helbild


Moose

Rekommenderade inlägg

Än så länge inget annat än en mix av olika frysfoder som jag matar fiskar och övriga lps:er sen får dom en lite phytoplankton nån gång per vecka. Har inte haft gorgonia tidigare så det ska bli spännande att se hur det hela utvecklas

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

On 2017-09-25 at 17:03, Rosie sa:

Än så länge inget annat än en mix av olika frysfoder som jag matar fiskar och övriga lps:er sen får dom en lite phytoplankton nån gång per vecka. Har inte haft gorgonia tidigare så det ska bli spännande att se hur det hela utvecklas emoji1.png

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
 

 

Håll koll på polypexpansion, algpåväxt och om den drar tillbaka vävnaden vid basen. Du bör nog mata den med plankton och annan extremt finkornig korallmat minst två gånger om dagen. Om jag ser rätt så är den inte photosyntetisk.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, tack för informationen. Frågan är om det är zoo- el växtplankton som gäller. Matar med frysmix som visserligen innehåller små partiklar men misstänker att det blir undermåligt. Än så länge fin polypexpansion och står i god cirkulation. Får prova med växtplankton för det här jag åtminstone hemma...

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...
  • 7 månader senare...

denna kar är 4månader gammal och mitt första kar. Ni som undrar varför har jag en liten blue tang där i så planen är att uppgradera till en större kar efter sommar :)

 

06313DE9-7C0D-442C-A118-9830150D793B.jpeg.c114237e2265082f097d6d7110fe6dee.jpeg

Ändrat av imre
  • Gilla 11
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...