Jump to content
Moose

Visa upp er senaste helbild

Recommended Posts

Just nu ser inte mitt så mycket ut för världen vilket kanske är tur då jag har massor kvar att lära.

Detta forum är en enorm guldgruva att leta information i :-)

20180728_111627.jpg

• Like 4

Läget nu efter sommaren, tappat lite färger... 80 liters kub som varit igång sedan 2012 (mobilfoto)

01b0f0813920d172276ee278b97084a9c3c87941f3.jpg

• Like 9

4 timmar sedan, peppe67 sa:

Nu när det de resterande levande stenarna kommit i ser det ut så här. Det börjar hända saker.

Ser sjukt bra ut! Jag hade dock plockat ut de där asterina-stjärnorna nu medan du kan... jag fick en explosion av sådana i mitt Reefer 250 och det var ett rent helvete att få ur dom. Plockade i flera veckor men har nu besegrat dom verkar det som. Bara ett tips...

2 timmar sedan, JonasK sa:

Ser sjukt bra ut! Jag hade dock plockat ut de där asterina-stjärnorna nu medan du kan... jag fick en explosion av sådana i mitt Reefer 250 och det var ett rent helvete att få ur dom. Plockade i flera veckor men har nu besegrat dom verkar det som. Bara ett tips...

Tack JonasK! Vi ska göra ett försök att få bort dem nu så att vi kanske slipper anlita en Harlekin räka för vi vill ju ha "riktiga" sjöstjärnor sedan. 

Fina bilder alla! Här kommer mitt bidrag

Inte så jätte mycket att kolla på än och i blåljus rykande färsk. 

15346149087888352530307614038737.jpg

• Like 10

Vårat lilla 70 liters! Haft vatten o sten i i en vecka ungefär!

Vi höll oss borta från saltvattnet i 7 år! Hade tidigare ett 540 l så det är lite skillnad att köra 70 l.Men vem vet det blir kanske ett större snart? Måste bara få terrariumet o ormen sålt först/ Ha det Micke, Maria & Ida

1EF84C72-021B-451E-9A8F-F283FED3BD8C.jpeg

• Like 8

Det är "lite" väl mycket koraller nu kanske och de sitter inte där de ska men det börjar bli riktigt fint nu tycker jag. Attans vad kul detta är:)

20180921.jpg

• Like 13