Gå till innehåll

anemon på flytt


Nelli

Rekommenderade inlägg

Hej, jag undrar om varför anemon flyttar sig till såna olämpliga ställe? vad vill den uppnå? idag sitter den i ett annat kar men beteendemönstret är likadant... till vatten gränsen... andra anemoner visar ingen oro men Magnifica installerar sig på väldigt märkliga ställe konstant... tack på förhand för era åsikter!:)

anemon escape.JPG

anemon escape2.JPG

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

inte riktigt... den satt i flera månader på sin sten i centrum men efter en nyinflyttad sten placerades i närheten använt anemonen den som klätterhjälp och stack till ytan... fick flyta turbellen ifrån hörnet för att anemonen var nästan på väg in i den:( samma history var i större karet...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 år senare...

Har också en stor Magnifica, för hade jag den i mitt 720 liters, men det fungerade inte, varje gång jag satt in en ny korall, flyttade den sig ovanpå korallen, så jag hade en del koraller, men inga som överlevde. Nu går den i ett 500 liters akvarium med bara anemoner. Min gör precis som din, sätter sig på glaset precis under ytan, så det är väl normalt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har iofs en BTA, och som mest hade jag 19 st....sen vidtog försäljning och utrensning. Den jag har kvar sitter där den sitter. Jag tror personligen att man bör ha exakt samma flöden hela tiden....när det gäller BTA då :-)

Magnifican är lite av en arabisk häst...egensinnig, vacker o nyckfull...de kar med H.Magnifica jag sett så har de alltid sökt ljuset.

Matar du din magnifica….jag matar inte mina utan de lever på ljus o småsmulor från matningen. Läste lite om magnifican...det rekommenderas att de matas regelbundet ( hur mycke o ofta är väl upp till ägaren)….men Heteractic släktet verkar var lite aggressivare än BTA , den delar sig inte och som sagt..nyckfulla.

Så mitt tips är....börja mata den mer så den inte "behöver" söka ljuset..det är det enda jag kan komma på....och högt på en sten :-D

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...