Välkommen till Saltvattensguiden

Registrera dig nu för att få tillgång till alla våra funktioner. När du registrerat dig och loggat in, kommer du att kunna bidra till denna webbplats genom att skicka in ditt eget innehåll eller svara på befintligt innehåll. Du kommer att kunna anpassa din profil, kommunicera med andra medlemmar via din egen inkorg (PM) plus mycket mer! Du kommer även att få tillgång till en stor kunskapsbank, vårt artikelregister, Köp & sälj m.m. Detta meddelande kommer att tas bort när du har loggat in.

Nelli

Äter sandvändare sjöstjärnor varan?

6 inlägg i detta ämne

Hej, jag har en misstänk större stjärna, som var på väg till den mindre och dagen efter försvann ena ben, sedan en till... för säkerhets skull flyttade jag den drabbade och nu undrar om det går att ha fler stjärnor i samma kar utan att riskera deras hälsa? Tack på förhand!  

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om du menar Archaster typicus så har jag för mig att jag sett kar med flera exemplar.

Sjöstjärnor kan släppa armar på grund av stress, vet ej om den andra sjöstjärnan kan vara orsaken.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jag vet inte vad/vem kan stressa dom... den ända jag såg kommunicera med stjärnor var räckan... kan det va det?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

säljaren var säker på att han hade 2 styck men en försvann spårlöst... trots att karet va tomt i princip, lyckades vi inte hitta den andra... därför börjar jag fundera på saken.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jag hade 2 sandvändande sjöstjärnor, en försvann spårlöst, vet ej va det berodde på men borta är den

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

man ska ju mata dom där, jag vet ej hur dock.. köpte nån pellets som droppade till botten direkt. hamnade på en sjöstjärna. men den sov nog för den rörde inte på sig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu