Gå till innehåll

Roquetas de Mar, Spanien


danne031

Rekommenderade inlägg

Så var det dags för resa nummer två samma sommar till Spanien, denna gång till Roquetas de Mar strax utanför Almeria på spanska sydkusten.

 

https://www.aquariumroquetas.com/en

 

Egentligen har jag inte så mycket att säga då besöket var en tämligen stor besvikelse, men jag känner ändå för ett litet inlägg då stället aldrig nämnts på forumet. Jag misstänker att akvariumet inte är många år gammalt, det enda som fanns i korallväg var en burk på kanske 400 liter som hade passat i vilket hem som helst. Det var blandat salt och sött med stora kar på 5-6m från amazonas och mixad salt fisk. Ner till kanske ett 15 tal varierande ~100 liters artkar.

 

Det som gjorde störst intryck och som nästan gjorde mig illa till mods var ett alldeles för litet kar med hajar, senare även en "klapp tank" med rockor som var alldeles grumlig av solskyddsfaktorer och överbliven pellets från "godismaskinen" där man kunde köpa nävar att mata med. Höjdpunkten var en riktigt häftig tank med 7-9st meterlånga ruskigt grova muränor, tyvärr hade jag något av ett hjärnsläpp från hajkaret och tog inte ens några bilder på den.

 

Summa summarum värt 170kr? njae, vi gick lugnt och fint och spenderade kanske en halvtimme där..

 

Ska se om jag lägger in någon film eller bilder längre ner vid ett senare tillfälle.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...