Gå till innehåll

AQUABEE UP 5000 dc


Stefan molin

Rekommenderade inlägg

Hej , är de någon som har erfarenhet av denna pump , frugan tycker jag ska flytta över allt till mitt söt kar , det enda jag behöver göra med det karet då är att skifta pump för att köra salt ,

pratade med Emil på företagsakvarium om en Abyzz pump , men han tyckte att AQUABEE UP 5000 dc är mer prisvärd , jag är tacksam för all info jag kan få om denna pump , 

mvh stefan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

Hej , nu är en pump på plats , det blev en Aquabee 8000 DC 24V, jag var skeptiskt eftersom den har en magnetisk rotor men det visade sig att det var fel , den är tyst ,

den hörs om man maxar men jag behöver bara 20% av flödet , om den är prisvärd  3900kr med 20% rabatt ? det stod emellan denna och en Abyzz , så jag är nöjd , 

frugan kom med förslaget att jag skulle köpa ett större kar det kanske blir så vem vet , då blir det ett runt 540 o borrat men med ytavrinnings box fylld med 20kg Biohome marin ,

då behövs bara lite vattenbyte inget annat , 

mvh stefan

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Låter bra allt ihop! Du behöver ett större akvarium iaf!

 

Aquabees nya pumpar verkar ganska trevliga, deras gamla var bra de med men det kändes som det stod still i deras utveckling ganska länge och de körde kvar på en äldre men lyckad modell.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Daniel , vi får se vad som händer ,men pumpen är värd varenda krona pga av ljudet , man får ju räkna allt två gånger om man ska byta kar , priset för karet och mutan till frugan som är lika mycket eller mer , men jag har hittat aquabees fabrik efter alla år ,

mvh stefan

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...