Gå till innehåll

EcoTech Marine VorTech MP40w Quiet Drive


Margareta

Rekommenderade inlägg

Hej är det någon som har en EcoTech Marine VorTech MP40w Quiet Drive eller en EcoTech Marine VorTech MP10w Quiet Drive?

 

Jag ska köpa en men vet inte vilken som blir bra till mitt kar på 180 liter. Mp 10 ska fungera till 190 liter. Tänker att det kanske är bättre att köpa

en mp40 så kan man kräma på lite extra? eller blir det tokmycket i ett 180 liter?

 

:single_eye:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nog bättre att ha 2 små än en stor. Skulle den ena haverera så har du fortfarande lite cirkulation från den andra. 

Vet inte varför du vill ha just Vortech, jag har själv köpt Vortech till mitt stora kar (som ej är igång än) men till karantänen kommer jag köra Jebao/jecod. 

 

Jag har en rw4 i ett 110 liters som går på lägsta och jag tycker Gonioporan fladdrar på bra, stängde av den andra pumpen då jag tyckte det blev för mycket rörelse i vattnet men kommer fylla upp karet dom sista cm när min ställning är igång och försöka ha 2 igång samtidigt. 

Tycker inte dom väsnas jättemycket men kör jag på tex 4:an med puls/vågor så kan jag höra när den går/stannar. 

 

Tror att 2 mp10 kan bli för mycket men ingen aning. Beror nog mycket på vad du ska ha, mått på karet etc. 

Någon annan som kör mp10 kommer säkert hjälpa dig men värt att tänka på med  1/2 pumpar. 

 

Mvh

Kim

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

1 timme sedan, Kimozabe sa:

Nog bättre att ha 2 små än en stor. Skulle den ena haverera så har du fortfarande lite cirkulation från den andra. 

Vet inte varför du vill ha just Vortech, jag har själv köpt Vortech till mitt stora kar (som ej är igång än) men till karantänen kommer jag köra Jebao/jecod. 

 

Jag har en rw4 i ett 110 liters som går på lägsta och jag tycker Gonioporan fladdrar på bra, stängde av den andra pumpen då jag tyckte det blev för mycket rörelse i vattnet men kommer fylla upp karet dom sista cm när min ställning är igång och försöka ha 2 igång samtidigt. 

Tycker inte dom väsnas jättemycket men kör jag på tex 4:an med puls/vågor så kan jag höra när den går/stannar. 

 

Tror att 2 mp10 kan bli för mycket men ingen aning. Beror nog mycket på vad du ska ha, mått på karet etc. 

Någon annan som kör mp10 kommer säkert hjälpa dig men värt att tänka på med  1/2 pumpar. 

 

Mvh

Kim

Jag har redan 2st bra Tunze. Men jag vill ha en tyst pump som man kan ställa in så att det blir vågor/puls.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vill du ha det tyst så är det inget som slår tunze enligt min erfarenhet. Jag kör själv 2st mp40qd men nog hörs dom mer än vad mina 4st 6095 tunze gjorde i samma kar.
Men jag föredrar mp40qd före pga av rengöringen av husena. Men flåsmessigt tycker jag dom ligger ganska lika om kanske inte tunze flåsar bättre då man kan ha 4st för samma pris som 2st mp40 fast dyrar om du ska ha contoller till dom 4 iof hehe.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...