Gå till innehåll

Coral box pump problem


Anders v W

Rekommenderade inlägg

Hej

 

Jag har en coral box d500 tror jag den heter. Pumpen håller på och stänger av sig hela tiden. Har rengjort noga och bytt impeller men fungerar fortfarande inte. Enda sättet att få igång den är att dra ut kontakten och sätta i igen. Då går den ca 15 min och sen dör den igen. Gissar på att själva motorn är kass. Tror det är en jebao 1200. 

 

Är det någon som har en billig lösning? Har ingen lust att köpa ny skummare. Kan man köpa ny motor billigt någonstans som har skummar impeller?

 

Tacksam för Svar

 

Hälsn Anders

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

en jebao 1200 är enligt mig en billig lösning!

 

tror den har någon funktion att den inte ska gå torr och då måste man dra ur sladden för att "nollställa" den.

testa fyll pumpen med vatten innan du sätter i impellern och prova igen så du säkerställer att det är vatten i pumphuset (fick göra så på en Red-dragon när den spökade)... 

 

hittade ingen i sverige, men finns i england http://www.fish-street.com/jebao-dc1200-return-pump

 

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det tyder på att ettdera så kärvar pumpen så den drar för mycket eller så är den sönder. Försök att se om det kan vara något problem med slirlagren. Testa som Fredrik tipsar. annars - skriv till Fishstreet - de säljer säkert en reservpump utan strömkälla och kontroller till dig. Brukar inte vara så dyrt

 

Kontaktsida http://www.fish-street.com/support.php

 

MVH Lasse

Ändrat av Lasse
  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...