Välkommen till Saltvattensguiden

Registrera dig nu för att få tillgång till alla våra funktioner. När du registrerat dig och loggat in, kommer du att kunna bidra till denna webbplats genom att skicka in ditt eget innehåll eller svara på befintligt innehåll. Du kommer att kunna anpassa din profil, kommunicera med andra medlemmar via din egen inkorg (PM) plus mycket mer! Du kommer även att få tillgång till en stor kunskapsbank, vårt artikelregister, Köp & sälj m.m. Detta meddelande kommer att tas bort när du har loggat in.

jonasroman

Min hemmagjorda "core 7"

31 inlägg i detta ämne

Lite falsk marknadsföring om de säger att dosen är sju gånger starkare... Min Balling blir ju inte dubbel så koncentrerad om jag börjar dosera från två behållare, jag tvingas ju bara använda ytterligare en doseringspump (vilket i realiteten är sämre).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Var får man tag på Na2CO3?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Na2CO3 gör du enkelt själv in med 100gr bikarbonat i ugnen 175grader i 40 min så får du ut ca 62gr

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Japp ¨så går det att göra men jag avråder väldigt mycket att bara använda natriumkarbonat i sin Balling - pH blir okontrollerbart. Dock kan man använda ca 16 % Na2CO3 blandat med 84 % NaHCO3 - då får du pH på ca 8,3

MVH Lasse

1 person gillar detta

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Postad (redigerade)

Japp det receptet kör jag på som lasse säger

Redigerad av mcjagg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
On 2017-10-20 at 19:14, petnym sa:

Lite falsk marknadsföring om de säger att dosen är sju gånger starkare... Min Balling blir ju inte dubbel så koncentrerad om jag börjar dosera från två behållare, jag tvingas ju bara använda ytterligare en doseringspump (vilket i realiteten är sämre).

Sant, skillnaden är väl att man slipper o blanda med vatten. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu