Gå till innehåll

Håltagning för kablar etc.


Kimozabe

Rekommenderade inlägg

Tänkte det är lika bra att fråga innan jag trycker dit plaströret och fogar. 

 

Jag har bredvid mitt akvarium en garderob. I denna finns mina eluttag, jag kommer även ha min osmos där. 

Har inte riktigt bestämt mig var Profilux etc hamnar, i ett litet skåp bredvid akvariet (INGEN FUKT) eller i den vänstra sektionen under karet där det kommer stå 3 ballingbehållare och en behållare för blandning av salt (INGEN/MINIMAL FUKT). Eventuellt hamnar Profiluxen i garderoben men känns fel att ha den där då majoriteten av all utrustning kommer vara där karet står.  

 

Jag har tagit hål så att ett 75 rör går in men frågan är om den rymmer alla kablar slangar etc som kan tänkas löpa fram och tillbaka. 

Kommer ha en del nivågivare, matning osmosvatten 6mm slang, slang 7-16 mm för påfyllning färskvatten. 

Om Profiluxen hamnar utanför garderoben så är det 2-3 (fler?) grenuttag på det, har säkert glömt något. 

 

Tankar / idéer?

 

Mvh

Kim

Ändrat av Kimozabe
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan inte svara mer än almengiltigt. I mitt 67 åriga liv har jag aldrig lyckats med tricket att ta till ordentligt så lösningen står sig ett tag. 75 mm låter bra men du skall trycka in en kontakt igenom när det är fullt av kablar och slangar. Skulle nog göra två :)

 

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

34 minuter sedan, Lasse sa:

Kan inte svara mer än almengiltigt. I mitt 67 åriga liv har jag aldrig lyckats med tricket att ta till ordentligt så lösningen står sig ett tag. 75 mm låter bra men du skall trycka in en kontakt igenom när det är fullt av kablar och slangar. Skulle nog göra två :)

 

MVH Lasse

Mmmm, vet att det är svårt att svara. 

Ja, röret är dit satt. Vill nog helst slippa ta upp fler men får se hur det går :P 

Mvh

Kim

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...