Gå till innehåll

Grumligt vatten


Therese Nyman

Rekommenderade inlägg

Nu behöver jag all hjälp, tips, råd mm.

Locket på skummaren hade lossnat när jag var på jobb och sedan dess har jag inte fått rätt på vattnet.

Har ett 130 l kar. 

I 1 vecka har jag bytt 20 l/dygn men icke. 

Läste i en annan tråd där gavs tipset Happy-Life, flytande filtermedia men efter 1 dygn så ser det lika illa ut fortfarande :(

Fiskarna verkar må hur bra som helst ändå fast man knappt inte ser dem... 

 

15086736690461693323582.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har ett 130 l kar som varit igång ca 1 månad. Allt har funkat kanon tills locket på skummaren hade lossnat när jag var på jobb :( sedan dess är vattnet mjölkigt. Har bytt 20 l/dygn i 1 vecka.

Läste i en annan tråd om flytande filtermedia. Vilket jag hade hemma och följde anvisningarna på förpackningen till saltvatten. Nu har det gått ytterligare 1 dygn utan resultat... 

Fiskarna lever och verkar må hur bra som helst.

Snälla hjälp mig  

Hälsningar 

En nybörjare 15086736690461693323582.jpg.133267d17ef64739fd9519a4089cbdee.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är nog en bakteriegrumling, bör försvinna efter ett tag. Så länge inte djuren verkar må dåligt är det nog ingen fara, men om fiskarna verkar ha svårt att andas kanske det uppstått syrebrist. Flytta dem isf till ett annat kar med rent vatten så länge. Var försiktig med olika tillsatser, det kanske bara förvärrar.

 

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...