Välkommen till Saltvattensguiden

Registrera dig nu för att få tillgång till alla våra funktioner. När du registrerat dig och loggat in, kommer du att kunna bidra till denna webbplats genom att skicka in ditt eget innehåll eller svara på befintligt innehåll. Du kommer att kunna anpassa din profil, kommunicera med andra medlemmar via din egen inkorg (PM) plus mycket mer! Du kommer även att få tillgång till en stor kunskapsbank, vårt artikelregister, Köp & sälj m.m. Detta meddelande kommer att tas bort när du har loggat in.

Triton Akvarium

Korallrevsalfabet

1 inlägg i detta ämne

alfabetsample_web.jpg.68c0aee833c206fffb2c7d78bc369a6d.jpg
Korallrevs alfabet
Här nedan ser ni ett korallrevs alfabetet som jag ( Fredrik Zingmark ) har ritat.

Vi har länge velat göra något som ska gynna naturen. Tanken med mina måleri/ritprojekt som jag göra i denna serien är att en del av pengarna kommer att gå till olika projekt som har med bilden att göra.

Från korallrevs alfabetet kommer en del av pengarna gå till The Ocean Cleanup som arbetar med att ta bort skräp i våra hav. ( Det kommer fler alfabet med tex reptiler m.m )

Alfabetet är tryckt på återanvändt papper med bättre kvalite.
Formatet som finns för dagen är SRA3 ( lite större en vanlig A3 ) Det kommer antagligen även komma i A4 storlek.
Om man vill kan man även beställa lösa bokstäver.

Alfabetet går såklart att skicka.

Hur är det ritat?
Alla djuren runt en bokstav börjar på den bokstaven på latin.
Till exampel bokstaven "T" ( se till höger ) på den finns:
Tridacna , Tubastrea och Taeniura.
Jag har försökt välja sådan djur som vi har i våra akvarium.
Tyvärr var utbudet dåligt på bokstäverna J,K,Q där fick jag ta det som fanns.
Alfabetet i SRA3 format kostar 245kr

Finns att köpa i butiken men går även skicka!
5 personer gillar detta

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser