Välkommen till Saltvattensguiden

Registrera dig nu för att få tillgång till alla våra funktioner. När du registrerat dig och loggat in, kommer du att kunna bidra till denna webbplats genom att skicka in ditt eget innehåll eller svara på befintligt innehåll. Du kommer att kunna anpassa din profil, kommunicera med andra medlemmar via din egen inkorg (PM) plus mycket mer! Du kommer även att få tillgång till en stor kunskapsbank, vårt artikelregister, Köp & sälj m.m. Detta meddelande kommer att tas bort när du har loggat in.

Randomkille

Behöver hjälp med att sätta ihop osmosfilter

6 inlägg i detta ämne

Postad (redigerade)

Hej! I förrgår köpte jag en osmolator på företagsakvarium, Har ingen aning om hur jag ska sätta ihop denna och det följde inte med någon anvisning om hur jag sätter ihop den.. Kan någon här hjälpa mig? Behöver verkligen hjälp då jag vill starta upp mitt kar ;) 

09A44900-BF05-41AE-8533-937F76DAA37C.jpeg

Redigerad av Randomkille

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det där ser ut som ett osmosfilter. En osmolator är en helt annan apparat (Tunzes automatiska vattenpåfyllning).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

kranvatten in på tuben till höger bra vatten ut från silikat filtret alltså det blåa till vänster och dåligt vatten tiil en brunn avlopp är den i mitten som är mebranet

mvh Frank

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
13 minuter sedan, mcjagg sa:

Hej

kranvatten in på tuben till höger bra vatten ut från silikat filtret alltså det blåa till vänster och dåligt vatten tiil en brunn avlopp är den i mitten som är mebranet

mvh Frank

Ska allting kopplas ihop med slangen för annars passar inga bitar, menar att om jag ska koppla på kranen tex så måste det vara en slang emellan som kopplar ihop osmosen med kranen?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Japp det ska vara slangar från varje koppling du trycker dit slangen i kopplingen den till höger kopplar du till kranen den till vänster stoppar du i dunken och den i mitten är dåligt vatten som ska kasseras ner i ett avlopp det tar lång tid att göra osnos vatten vet inte hur stor den är tippar på runt 90l/dygn

mvh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du kanske får skaffa en adapter om det inte passar din kran biltema,krauta eller nån annan som säljer adaptrar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu