Välkommen till Saltvattensguiden

Registrera dig nu för att få tillgång till alla våra funktioner. När du registrerat dig och loggat in, kommer du att kunna bidra till denna webbplats genom att skicka in ditt eget innehåll eller svara på befintligt innehåll. Du kommer att kunna anpassa din profil, kommunicera med andra medlemmar via din egen inkorg (PM) plus mycket mer! Du kommer även att få tillgång till en stor kunskapsbank, vårt artikelregister, Köp & sälj m.m. Detta meddelande kommer att tas bort när du har loggat in.

Dimorb

Erfarenhet torpical 3-algae

6 inlägg i detta ämne

Någon som har erfarenhet med tropical 3-algae? 

Tyckte det lät bra: http://tropical.pl/tropical/product/3-algae-granulat 

Så köpte 10 liter men nu när maten är här tycker jag det känns så konstigt. Det väger nästan ingenting och det är hårt. Så hårt att det är svårt att smula sönder det mellan fingrarna. Tänker att det kanske inte är bra för fiskarnas mage om det är så hårt?

Kanske har blivit lite blind då jag har matat med H2O soft sticks som är väldigt mjuka. 

Erfarenheter? 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har inte använt just de men granulat brukar vara väldigt hårt, låt de ligga i vatten en liten stund så märker du hur mjuka de blir. Det brukar gå undan och då blir det inte svårsmält för fiskarna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
3 timmar sedan, mikoto sa:

Har inte använt just de men granulat brukar vara väldigt hårt, låt de ligga i vatten en liten stund så märker du hur mjuka de blir. Det brukar gå undan och då blir det inte svårsmält för fiskarna.

Jo men jag tänkte ha dem i foderautomat och fiskarna kastar i sig maten när den doserar. Tror inte granulaten hinner bli särskilt blöt. Rör knappt vattnet innan fisken tar det. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den blir blöt i fiskarnas mage med :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jo men tror du inte det kan vara skadeligt för fiskarna om det är väldigt hårt när de sväljer det? Det är ganska skarpa kanter på maten. Inte direkt naturligt å äta något så hårt eller skarpt. :(

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej, det tror jag inte. Jag hade inte tvekat att mata med det :-) Om det vore skadligt för fiskarna skulle de nog inte våga sälja det. Då hade det nog suttit en varningslapp på burken.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu