Välkommen till Saltvattensguiden

Registrera dig nu för att få tillgång till alla våra funktioner. När du registrerat dig och loggat in, kommer du att kunna bidra till denna webbplats genom att skicka in ditt eget innehåll eller svara på befintligt innehåll. Du kommer att kunna anpassa din profil, kommunicera med andra medlemmar via din egen inkorg (PM) plus mycket mer! Du kommer även att få tillgång till en stor kunskapsbank, vårt artikelregister, Köp & sälj m.m. Detta meddelande kommer att tas bort när du har loggat in.

Datzun

Addera fisk till besättningen, vilken wrasse?

5 inlägg i detta ämne

Jag vill komplettera med en sista fisk till mitt 400 liters. Jag har idag en ung drömkejsare, en liten gul kirurg, ett clownpar och två bangaiier samt en decora. Grunnar på om en wrasse kan va rätt, som äter ev invasiva små rackare. Vilken lugn och fredlig wrasse kan ni rekommendera? 

Med vänlig hälsning, Fredrik 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag är barnsligt förtjust i mina cirrhilabrus lubbocki. Vackra och snälla och går ofta och plockar plattmask från stenarna. Har två hanar vilket inte brukar rekommenderas, funkar dock fint hos mig. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hur stora är dina? Läste att de är benägna att hoppa, är det din erfarenhet också? Hålls de bäst i par, eller solo är ok? 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Se slutet på min tråd - ett nytt projekt. Där finns bilder och filmer på 3 lämpliga arter

MVH Lasse

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
4 timmar sedan, Datzun sa:

Hur stora är dina? Läste att de är benägna att hoppa, är det din erfarenhet också? Hålls de bäst i par, eller solo är ok? 

Ca 10cm. Ja de hoppar, någon form av hoppskydd är nödvändigt. Solo eller stort harem brukar rekommenderas. Mina två hannar har gått tillsammans snart ett år, markerar ganska ofta mot varandra men slåss eller jagar inte. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu