Gå till innehåll

SICCE Voyager HP 10


Dimorb

Rekommenderade inlägg

Installerade 3 st i mitt akvarium i går och noterade då att pumparna spänns fast i fästet med hjälp av två skruvfästen som dras in i pumpen. Det är helt tydligt att de är av metall. Vilken metall är för mig okänt.

 

I vilket fall som helst. Pumparna skall fungera till saltvatten enligt tillverkaren men vad är era erfarenheter? Startar Sicce voyager pumparna å rosta med tiden eller är det ett material som inte rostar i saltvatten? 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sicce och även Aquarium Systems har metallskruvar på flera av sina pumpar, det har inte varit något bekymmer någon av pumparna jag ägt :-) Tror de är i rostfritt eller syrafast, överlag klarar metalldelar ganska bra att sitta under vatten utan större åverkan. Därmed att sitta på något som sitter i luften lite ovanför vattenytan. Det är en riktigt tuff miljö. Jag har haft slangklämmor i rostfritt på min returpump. En under ytan och en ovanför ytan sin säkra slangen till röret. Den som satt(och sitter) under ytan använder jag än, mer än 5 år senare. Den andra fick jag skrota för länge sedan...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...