Gå till innehåll

Då så....


Per Johansson

Rekommenderade inlägg

  • 2 veckor senare...
  • 3 veckor senare...

Det här är sanslöst roligt.....  Hör det till vanligheterna att man blir sittande i timmar och bara kollar vad som dyker upp

i den levande stenen?   Varför....  Säger igen...  Varför har man inte börjat med detta förut?  ;)    Och vart kommer det sluta?

Nu har karet tuffat på i några veckor.  Kör en egen mix av Lasses metod, och Red Sea Mature.  Verkar funka helt super.  

Karet är bebott av 5 eremiter, 4 turbo, 5 sandvändande snäckor, 2 clowner och en Blennie.  Ramosus.

Fått tag i lite fina fraggar av både gamla och nya bekantskaper som håller salt.  Mer sådant ska i.

Igår fick jag med mig lite mer levande sten hem, och i den fanns massa kul.  Rörmaskar, snäckor, alger och en liten krabba av okänd art.

 

 

    Per.

  • Gilla 3
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det här är sanslöst roligt.....  Hör det till vanligheterna att man blir sittande i timmar och bara kollar vad som dyker upp
i den levande stenen?   Varför....  Säger igen...  Varför har man inte börjat med detta förut?      Och vart kommer det sluta?
Nu har karet tuffat på i några veckor.  Kör en egen mix av Lasses metod, och Red Sea Mature.  Verkar funka helt super.  
Karet är bebott av 5 eremiter, 4 turbo, 5 sandvändande snäckor, 2 clowner och en Blennie.  Ramosus.
Fått tag i lite fina fraggar av både gamla och nya bekantskaper som håller salt.  Mer sådant ska i.
Igår fick jag med mig lite mer levande sten hem, och i den fanns massa kul.  Rörmaskar, snäckor, alger och en liten krabba av okänd art.
 
 
    Per.
Så här ser karet ut idag. Ruskigt dålig kamera i mobilen, men ändå.9174463a81e0e5364b45508fb942c274.jpg

Skickat från min SM-G389F via Tapatalk

  • Gilla 4
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då har jag gjort lite fler tester på en gång än jag brukar.

 

Ph:   8.0

Ca:   410

Mg:  1600.

Kh:   10.25.

Po4:  .04

Nitrat:  8.

 

Red Seas tester.

 

Mg är lite hög, men en saltkollega trodde det kan bero på Red Seas svarta salt.    Har fler koraller nu än förut, så det borde sjunka på sikt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Magnesium nere på 1480 idag.   Det borde väl betyda att något börjat konsumera.  :)

 

Övriga värden ser okej ut.

Nitrat sjunkit lite.  

Ph stigit till 8.2.

 

Kh har gått ner 2 grader på 2 dagar.   

 

Doserat lite efter de värdena jag fått idag.  

 

Allt levande ser bra ut.    Har varit och kikat på ledlampor idag.   Kommer byta ut locket på karet med originalbelysningen mot en Coral Box Moon Led.

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...