Välkommen till Saltvattensguiden

Registrera dig nu för att få tillgång till alla våra funktioner. När du registrerat dig och loggat in, kommer du att kunna bidra till denna webbplats genom att skicka in ditt eget innehåll eller svara på befintligt innehåll. Du kommer att kunna anpassa din profil, kommunicera med andra medlemmar via din egen inkorg (PM) plus mycket mer! Du kommer även att få tillgång till en stor kunskapsbank, vårt artikelregister, Köp & sälj m.m. Detta meddelande kommer att tas bort när du har loggat in.

DennisL

721-1199 liter
Dennis inbyggda 756l rev

5 inlägg i detta ämne

Haha...telefonen dog, ska fylla i lite mer information så småningom:)

1 person gillar detta

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag håller på att planera mitt nästa bygge. Akvariet kommer ha måtten 180*70*60cm (l*b*h) totalt 756liter. Akvariet kommer byggas in i väggen och bakomvarande rum kommer användas som teknikrum. Det kommer byggas in i ett hörn så framsidan och ena kortsidan kommer bli visuellt från köket/hallen med anslutning till vardagsrummet. Jag kommer ha en bakomliggande balkong som ytavrinning,  som leder ned till en sump på ca 300liter. 

Följande teknik är redan inhandlat:

skummare: Reef octopus elite 200 Int. 

Uvc: 80w deltec

Ljus: 3st ecotech radion xr30 g4 pro

Sumpen kommer förberedas för plats med refugium samt en rollermat. Jag kommer ha ett stort fack för osmosvatten (ca 100liter). 

Jag kommer köra med balling. 

Diverse reaktorer för kol och gfo finns också. Om det behövs kommer jag starta upp biopellets. 

På önskelistan står en alkatronic och en akvariedator, men det får vänta:). 

All levande sten samt levande i mitt nuvarande 360liters kommer flyttas över till det nya när det blir dags. Tanken är att komplettera de 40kg levande sten jag redan har med ca 35kg Marco rocks. 

Inriktningen kommer främst vara på sps. 

Daniel Gustavsson håller för närvarande på att skissa på ritning av huvudkaret, svetsad bänk samt sump som kommer beställas från Polen. 

Jag räknar med att bygget är igång till våren, men allt beror på leveranstiden från akvariebyggaren. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu