Gå till innehåll

Dennis inbyggda 756l rev


DennisL

Rekommenderade inlägg

Jag håller på att planera mitt nästa bygge. Akvariet kommer ha måtten 180*70*60cm (l*b*h) totalt 756liter. Akvariet kommer byggas in i väggen och bakomvarande rum kommer användas som teknikrum. Det kommer byggas in i ett hörn så framsidan och ena kortsidan kommer bli visuellt från köket/hallen med anslutning till vardagsrummet. Jag kommer ha en bakomliggande balkong som ytavrinning,  som leder ned till en sump på ca 300liter. 

Följande teknik är redan inhandlat:

skummare: Reef octopus elite 200 Int. 

Uvc: 80w deltec

Ljus: 3st ecotech radion xr30 g4 pro

Sumpen kommer förberedas för plats med refugium samt en rollermat. Jag kommer ha ett stort fack för osmosvatten (ca 100liter). 

Jag kommer köra med balling. 

Diverse reaktorer för kol och gfo finns också. Om det behövs kommer jag starta upp biopellets. 

På önskelistan står en alkatronic och en akvariedator, men det får vänta:). 

All levande sten samt levande i mitt nuvarande 360liters kommer flyttas över till det nya när det blir dags. Tanken är att komplettera de 40kg levande sten jag redan har med ca 35kg Marco rocks. 

Inriktningen kommer främst vara på sps. 

Daniel Gustavsson håller för närvarande på att skissa på ritning av huvudkaret, svetsad bänk samt sump som kommer beställas från Polen. 

Jag räknar med att bygget är igång till våren, men allt beror på leveranstiden från akvariebyggaren. 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...