Gå till innehåll

Karantän, Cryptocaryon


Kimozabe

Rekommenderade inlägg

Min fråga gäller egentligen deras simkunnighet :) 

Taggar dig @stigigemla då jag tänkte köra ditt upplägg ;) 

 

Har en fiskkarantän med en box limmad invändigt med måtten ca 20*20cm. 

Där är tyvärr ett extremt litet läckage när jag nu börjat fylla akvariet. Ca 1 droppe vatten per 1-3 timmar trycks in i boxen. 

Tänkte först tömma ut allt vatten igen och för tredje gången få det tätt men orkar helt enkelt inte :D 

 

Jag tänker som så att när där även står vatten i boxen så blir där ju ett visst mottryck, nu gör ju vattnet allt för att ta sig igenom ”hålet”. 

 

Tanken var först att under 2 veckor köra med uvc utan vatten genom boxen för att där verkligen inte skall vara någon plats för dom att gömma/fästa sig. 

Men hur pass hade dom kunnat hålla till i min box om där står en retur pump som kör en 500-1000L/timme (vet inte riktigt hur pass stort flöde jag behöver ha i ett 240L)?

 

Mvh

Kim

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Verkar som min Ramosus fått prick, den gnider sig mot botten, jagar sin egen stjärtfena och verkar äta dåligt. 

Drar igång en tillfällig lösning med slang då jag inte fått sista rördelarna än, hjärtat i halsgropen......hoppas det inte läcker. 

Ändrat av Kimozabe
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...