Välkommen till Saltvattensguiden

Registrera dig nu för att få tillgång till alla våra funktioner. När du registrerat dig och loggat in, kommer du att kunna bidra till denna webbplats genom att skicka in ditt eget innehåll eller svara på befintligt innehåll. Du kommer att kunna anpassa din profil, kommunicera med andra medlemmar via din egen inkorg (PM) plus mycket mer! Du kommer även att få tillgång till en stor kunskapsbank, vårt artikelregister, Köp & sälj m.m. Detta meddelande kommer att tas bort när du har loggat in.

Randomkille

Harley quinn räka försvunnen

5 inlägg i detta ämne

Min harley quinn räka har varit borta nu i ca 10 dagar och undrar om den kan vara död eller om den lever? Vet någon om dom kan försvinna ett tag om dom ömsar elr nåt liknande?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
5 timmar sedan, Randomkille sa:

Min harley quinn räka har varit borta nu i ca 10 dagar och undrar om den kan vara död eller om den lever? Vet någon om dom kan försvinna ett tag om dom ömsar elr nåt liknande?

Om du verkligen tittat efter den varje dag i 10 dagar så låter det som att den skulle kunna vara död med tanke på att dom inte är extremt skygga. Hur länge har du haft den? Vad har du matat den med?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

kolla på natten. de kan gömma sig i ganska så långa perioder.

de äter enbart sjöstjärnor, så överlever den nog inte jättelänge.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

De brukar försvinna ett tag vid skalbyte. Jag har en krabba på ca 7 cm som syns väl i mitt akvarium - kan vara helt borta i 4 - 5 dagar ibland. Å andra sidan så är det vid skalbyte som de kan hända grejer - som att de utgör en väldigt bra måltid om det finns hungriga fiskar

MVH Lasse

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
4 timmar sedan, nike83 sa:

kolla på natten. de kan gömma sig i ganska så långa perioder.

de äter enbart sjöstjärnor, så överlever den nog inte jättelänge.

3 timmar sedan, Lasse sa:

De brukar försvinna ett tag vid skalbyte. Jag har en krabba på ca 7 cm som syns väl i mitt akvarium - kan vara helt borta i 4 - 5 dagar ibland. Å andra sidan så är det vid skalbyte som de kan hända grejer - som att de utgör en väldigt bra måltid om det finns hungriga fiskar

MVH Lasse

Var o ändrade lite med stenarna när jag satte fast koraller och några fler stenar lades i och då såg jag den inte heller, det finns gott om sjöstjärnor i karet för den att äta men senast jag såg den så trodde jag att den snart skulle ömsa då den bara hade en klo 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu