Gå till innehåll

Harley quinn räka försvunnen


Randomkille

Rekommenderade inlägg

5 timmar sedan, Randomkille sa:

Min harley quinn räka har varit borta nu i ca 10 dagar och undrar om den kan vara död eller om den lever? Vet någon om dom kan försvinna ett tag om dom ömsar elr nåt liknande?

 

Om du verkligen tittat efter den varje dag i 10 dagar så låter det som att den skulle kunna vara död med tanke på att dom inte är extremt skygga. Hur länge har du haft den? Vad har du matat den med?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

De brukar försvinna ett tag vid skalbyte. Jag har en krabba på ca 7 cm som syns väl i mitt akvarium - kan vara helt borta i 4 - 5 dagar ibland. Å andra sidan så är det vid skalbyte som de kan hända grejer - som att de utgör en väldigt bra måltid om det finns hungriga fiskar

 

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

4 timmar sedan, nike83 sa:

kolla på natten. de kan gömma sig i ganska så långa perioder.

de äter enbart sjöstjärnor, så överlever den nog inte jättelänge.

 

3 timmar sedan, Lasse sa:

De brukar försvinna ett tag vid skalbyte. Jag har en krabba på ca 7 cm som syns väl i mitt akvarium - kan vara helt borta i 4 - 5 dagar ibland. Å andra sidan så är det vid skalbyte som de kan hända grejer - som att de utgör en väldigt bra måltid om det finns hungriga fiskar

 

MVH Lasse

Var o ändrade lite med stenarna när jag satte fast koraller och några fler stenar lades i och då såg jag den inte heller, det finns gott om sjöstjärnor i karet för den att äta men senast jag såg den så trodde jag att den snart skulle ömsa då den bara hade en klo 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...